Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juliekeuh schreef:Toen ik er vorig jaar voorbij kwam omstreeks 14h stonden de pony's allemaal al opgezadeld in die ronde, allemaal vastgebonden zonder hooinet of emmer water. Ze waren toen de camion eens aan het uitspuiten met de tuinslang. Kermis ging pas open tegen 16h, ze stonden naast een soort van roller coaster en enkele andere grote en vooral véééél lawaai makende attracties.
Die 3 weken hebben ze op de camion gestaan wanneer ze geen rondjes moesten lopen... De camion stond immers ingesloten in alle andere atracties, in het midden mee waar de caravans staan...
Pony's zagen er echt zielig uit, eentje met harde ZE, een andere wilde de hele tijd de pony naast hem trappen waardoor die de hele lengte van zijn touw gebruikte om verderweg te gaan staan...
Mij lijkt het niet echt een leuk leventje zo kermispony... al dat lawaai (ik wordt er zelf al horendol van als ik over de kermis loop, laat staan die beestjes die beter horen als wij en die daar weken aan een stuk moeten staan zonder een spriet gras te zien) Nuja, er zijn ook wel uitbaters die de pony's na enkele uren rondjes lopen op de camion laden, ze naar de weide doen, andere meenemen ed maar je hebt er even goed die tijdens die bepaalde kermis weken op de camion moeten doorbrengen...
Juliekeuh schreef:Nou, van mij mogen ze dat echt gewoon afschaffen die kermispony's... nu staan ze idd op de weide maar id zomer lijken ze me alles behalve een fijn leven te hebben!
Hier staat in november altijd een erg grote kermis voor 3weken.
Toen ik er vorig jaar voorbij kwam omstreeks 14h stonden de pony's allemaal al opgezadeld in die ronde, allemaal vastgebonden zonder hooinet of emmer water. Ze waren toen de camion eens aan het uitspuiten met de tuinslang. Kermis ging pas open tegen 16h, ze stonden naast een soort van roller coaster en enkele andere grote en vooral véééél lawaai makende attracties.
Die 3 weken hebben ze op de camion gestaan wanneer ze geen rondjes moesten lopen... De camion stond immers ingesloten in alle andere atracties, in het midden mee waar de caravans staan...
Pony's zagen er echt zielig uit, eentje met harde ZE, een andere wilde de hele tijd de pony naast hem trappen waardoor die de hele lengte van zijn touw gebruikte om verderweg te gaan staan...
Mij lijkt het niet echt een leuk leventje zo kermispony... al dat lawaai (ik wordt er zelf al horendol van als ik over de kermis loop, laat staan die beestjes die beter horen als wij en die daar weken aan een stuk moeten staan zonder een spriet gras te zien) Nuja, er zijn ook wel uitbaters die de pony's na enkele uren rondjes lopen op de camion laden, ze naar de weide doen, andere meenemen ed maar je hebt er even goed die tijdens die bepaalde kermis weken op de camion moeten doorbrengen...
Ayasha schreef:Schaf dan de maneges, dierentuinen, kinderboerderijen en wedstrijden ook maar af; daar zijn ze ook niets meer dan een atractie.
Gini schreef:Kermispony's tot middernacht, ben je daar zeker van? Het doelpubliek ligt dan al lang in bed.
Gini schreef:Dan is die uitbater dus niet bezig met het welzijn van zijn dieren. Geen reden om dan maar heel de reutemeteut af te schaffen. Een slag in het gezicht van zij die wel de moeite doen. Zoals de pony'tjes die in mijn stad op de kermis staan. Als ik die hun dag beschrijf, daar zouden vele manegepony's bij kwijlen.