Ophef in Amerika over doodschieten paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Ophef in Amerika over doodschieten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 15:45

www.nieuwsgrazer.nl

In de Verenigde Staten is er opschudding ontstaan omdat een medewerker van een slachthuis een paard door het hoofd geschoten heeft. Tim Sappington wilde de dierenliefhebbers zo de mond snoeren “omdat het paard toch geslacht zou worden”. De Amerikaanse overheid verbood zeven jaar geleden het slachten van paarden maar zo vielen ook de federale controles op de praktijken weg.

De feiten speelden zich af in de Valley Meat Corporation in Roswell (New Mexico). Op de beelden, die Sappington op YouTube plaatste, is te zien hoe dierenrechtenactivisten eerst een veeg uit de pan krijgen alvorens de medewerker van het slachthuis het paard met een kogel afmaakt.

De baas van Valley Meat betreurt het incident maar zegt dat Sappington eigenlijk niks verkeerd heeft gedaan. De plaatselijke politie onderzoekt echter of er sprake is van dierenmishandeling.

Collie2008

Re: Ophef in Amerika over doodschieten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:50

Only in America :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:54

Niet echt de manier om dierenactivisten weg te krijgen :=
En dan ook nog op youtube zetten, niet erg slim! Dat ze die kerel maar snel op straat zetten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:56

Haha ik had die activisten eigenlijk wel willen zien :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:57

Meteen het filmpje maar opgezocht. Mijn eerste reactie toen ik dit topic zag was inderdaad "Amerikanen..." maar na het zien van het filmpje... Volgens mij heeft deze man niet de bedoeling een paard voor consumptie te slachten, maar gewoon een gezond paard van het leven beroven om dierenactivisten te treiteren. Walgelijk, en hopen dat karma hem terugpakt!

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:57

Op youtube filmpjes zegt hij dat het paard sowieso geslacht werd en dat het dus 'niet uit maakt'
Ziek triest gedrag dit..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:58

Waarom staat een paard bij een slachthuis? Zal vast ingeslapen moeten worden. of dat dan door een kogel gebeurd of een prikje, mij om het even (mits de schieter weet wat hij doet overigens)
Laatst bijgewerkt door Collie2008 op 26-03-13 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:59

euhm hier worden ze toch ook geschoten in het hoofd? Of er is meer aan de hand maar diervriendelijker kan het volgens mij niet meer wat die man gedaan heeft. Dus snap de ophef niet zo.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:00

Ik geloof dat dit al enkele jaren geleden gebeurd was en die man al ontslagen is door de baas van dat slachthuis

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:04

petraaken schreef:
euhm hier worden ze toch ook geschoten in het hoofd? Of er is meer aan de hand maar diervriendelijker kan het volgens mij niet meer wat die man gedaan heeft. Dus snap de ophef niet zo.

Het gaat denk ik om het principe... Je maakt geen dieren af voor de neuzen van mensen (of dat nu activisten zijn of niet) alleen om een statement te maken. En dan maakt het wat mij betreft niet uit of het gaat om een dier dat sowieso al geslacht zou worden :).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:05

Filmpje even gekeken, vind het een beetje raar om een paard dood te schieten als "statement" maar zo te zien schiet 'ie wel gewoon in één keer netjes raak, zal niet veel verschil zijn of het dier nou geslacht wordt of zo neergeschoten. Snap alleen niet zo wat 't nut hiervan nou was.

Verder blijft het ook gewoon belachelijk dat ze geen paarden mogen slachten in Amerika, lekker hypocriet. Alsof ze op transport zetten humaner zou zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:06

_San87_ schreef:
Het gaat denk ik om het principe... Je maakt geen dieren af voor de neuzen van mensen (of dat nu activisten zijn of niet) alleen om een statement te maken. En dan maakt het wat mij betreft niet uit of het gaat om een dier dat sowieso al geslacht zou worden :).

Neee, die dierenactivisten hebben principes _O-

Kom, laten we het slachten van paarden verbieden. Het is veel beter om ze te laten verhongeren.

Kan ik beter begrijpen dat die man het paard schoot.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:08

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Neee, die dierenactivisten hebben principes _O-

Kom, laten we het slachten van paarden verbieden. Het is veel beter om ze te laten verhongeren.

Kan ik beter begrijpen dat die man het paard schoot.

Dat zeg ik toch niet? Het gaat er gewoon om dat je niet een dier doodmaakt omdat je een statement wilt maken. Dan ben je gewoon verkeerd bezig, vind ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:09

Janine, verdiep je maar eens in de manier waarop er in Mexico geslacht wordt.. dan begrijp je misschien beter waarom die dierenactivisten daar hebben gestaan ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:11

8nnemiek schreef:
Janine, verdiep je maar eens in de manier waarop er in Mexico geslacht wordt.. dan begrijp je misschien beter waarom die dierenactivisten daar hebben gestaan ;)

De reden dat er op zulke afschuwelijke wijzen wordt geslacht, is dat er verboden zijn op slachten in Amerika.
Als Amerika het slachten zou toelaten en controles zou uitvoeren op slachthuizen, krijg je al een heel ander slachtbeleid, dat veel diervriendelijker is. Aangezien er dan in Mexico niet zo'n overload aan slachtpaarden binnenkomt, waardoor alles maar snel snel en slordig moet.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:12

8nnemiek schreef:

Het gaat om de staat New Mexico in de VS, niet om Mexico zelf!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:12

Dit was in New Mexico.
Lijkt me dat het slachten van paarden dus eigenlijk verboden is daar?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:14

Fiffill schreef:
Dit was in New Mexico.
Lijkt me dat het slachten van paarden dus eigenlijk verboden is daar?

Volgens mij is het overal in Amerika verboden, er was laatst een nieuwsbericht dat er één staat was die het verbod graag wilde opheffen. Maar ik weet niet meer welke staat dat was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:14

Ow verrek, verkeerd gelezen :Y)
Maar dit is dus in Amerika, terwijl er in Amerika niet meer geslacht wordt? Dan moet het toch een heel oud bericht zijn..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:15

Wat ik uit het artikel haal is dat slachten verboden is, maar door het verbod de landelijke controle die er voor het verbod was is weggevallen, waardoor men illegaal kan slachten.

Fenrir

De YT filmpjes staan er pas een paar dagen op, lijkt me dus wel recent nieuws.
"De Amerikaanse overheid verbood zeven jaar geleden het slachten van paarden maar zo vielen ook de federale controles op de praktijken weg." miss gewoon illegale slacht dan?

Edit: weer tegelijk met Dribbel :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 26-03-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

En woeps, zelf ook niet goed gelezen. Niet dat mijn reactie op 8nnemiek daardoor verandert.

Tinky12

Mooi "clean" schot,hij stelt het paard netjes gerust...hier geen problemen mee hoor.Dit is beter dan ze op een dagenlang transport te zetten onder de meest erbarmelijke omstandigheden of een paard laten creperen ergen achter op een stukje land.

Activisten moeten eens verder kijken dan hun neus lang is,ze mochten willen dat alle dieren zo netjes geslacht worden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:17

Tinky12 schreef:
Mooi "clean" schot,hij stelt het paard netjes gerust...hier geen problemen mee hoor.Dit is beter dan ze op een dagenlang transport te zetten onder de meest erbarmelijke omstandigheden of een paard laten creperen ergen achter op een stukje land.

Activisten moeten eens verder kijken dan hun neus lang is,ze mochten willen dat alle dieren zo netjes geslacht mochten worden.

_/-\o_
Amerikanen zijn lekker dubbel hierin. We willen geen paarden slachten want dat is sielugh, maar daardoor gaan ze in slechtere omstandigheden op transport en worden elder geslacht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:20

Dribbel schreef:
Wat ik uit het artikel haal is dat slachten verboden is, maar door het verbod de landelijke controle die er voor het verbod was is weggevallen, waardoor men illegaal kan slachten.

Volgens mij is dat ook het grote probleem in Amerika wat betreft paarden slachten. Heb wel eens filmpjes gezien van zo'n illegaal bedrijf. Niet echt diervriendelijk nee. :+
Veel paarden tegelijk, krijgen geen eten of medische zorg (zover ik kon inschatten en begreep uit berichten) en constante aanvoer. Het moet natuurlijk zo klein mogelijk blijven allemaal, zo min mogelijk mensen mogen weten van de locatie etc.