Vincent Voorn behaalt derde plaats in Moorsele

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Vincent Voorn behaalt derde plaats in Moorsele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 11:14

www.knhs.nl

In het internationale twee sterren springconcours, dat dit weekeinde in het Belgische Moorsele werd gehouden, is Vincent Voorn (die nu in Mierlo zijn domicilie heeft) met Clintash als derde geëindigd in de Grote Prijs.

"Het was een mooi te rijden basisparcours en daardoor slaagden 14 combinaties er in om foutloos te blijven. Het was zo'n parcours waar je er tijdens het rijden achterkomt dat het niet zo moeilijk is als dat het tijdens het verkennen leek. In de barrage had ik het voordeel dat ik twee zeer goede pogingen had zien stranden. Ik besloot als derde barrageruiter voor de winst te gaan, maar je kon maar op één plek echt tijd winnen: binnendoor of buitenom. Ik reed binnendoor en toen pakte mijn paard even niet aan, waardoor we bijna tot stilstand kwamen. Clintash (Clinton I x Cash) is nog jong en mist nog even de ervaring, ook in het lopen van een barrage, maar ze sprong fantastisch. Mijn prestatie werd door twee combinaties verbeterd, maar daar kan ik vrede mee hebben", aldus Voorn.
Siebe Kramer, die als eerste in de barrage van start moest gaan, had van alle deelnemers in de barrage de snelste tijd, maar dat ging ten koste van twee springfouten, waardoor zij met Zsa Zsa als twaalfde eindigden. Ook Anne Liza Makkinga, die als tweede het barrageparcours moest rijden, leek op weg naar een topklassering, maar zij maakte met Waikiki een springfout en kwam terecht op de zevende plaats. Ook hun tijd was sneller dan die van de winnaar, de Belg Philippe Vandoorne met Cumantin van de Hacienda.

Uitslag Grote Prijs (1.45m):

1) Philippe Vandoorne (Bel) - Cumantin van de Hacienda - 0 / 0 / 31.89
2) Donaat Brondeel (Bel) - Rexar du Houssoit ET - 0 / 0 - 31.92
3) Vincent Voorn - Clintash (Clinton I x Cash) - 0 / 0 - 32.17