www.bokt.nl /www.horseandhound.co.uk
De Britse Laura Collett hoeft geen afscheid te nemen van haar internationale eventingpaard Rayef. Het paard, in eigendom van Jason Houghton, mag voor de rest van zijn leven bij Collett blijven. Houghton ligt in een scheiding en daarom was er vrees dat de 14-jarige bruine ruin verkocht moest worden.
De 23-jarige Collett zelf is nog bezig geweest om een syndicaat op te richten, maar dit faalde. Houghton besloot dat hij geen energie wilde steken in de verkoop van Rayef. De ruin kan voor de rest van zijn leven bij Collett blijven. In ruil daarvoor is het prijzengeld voor Houghton en de kosten van het uitbrengen voor Collett.
“Ik ben zo blij en dankbaar dat hij voor de rest van zijn leven bij mij kan blijven. Rayef is echt onderdeel van de familie. Hij heeft zoveel voor mij gedaan en mijn carrière.”
Colett en Rayef stonden op de longlist voor de Olympische Spelen. De combinatie won individueel goud tijdens de Europese juniorkampioenschappen 2007 en de Europese Young Rider kampioenschappen 2009. Tijdens hun Badminton debuut in 2011 werden ze achtste. Ook dit jaar hoopt ze mee te kunnen doen aan Badminton.