AES: First Lad BH en Fellini kampioen voorjaarskeuring 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

AES: First Lad BH en Fellini kampioen voorjaarskeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 14:00

www.bokt.nl / www.aesbenelux.com

De AES voorjaarskeuring van 15 maart in Schijndel heeft twee zeer interessante kampioenen opgeleverd. De aanvang begon vrijdag om 09:00 uur. Zoals gebruikelijk werd er met alle hengsten op de straat begonnen, vervolgens gingen de jonge hengsten in de kooi en de oudere hengsten onder het zadel.

De uiterst goed bewegende driejarige bruine hengst Fellini (Ampere x keur Jazz x ster pref prest v. Ramiro) van Nico Witte uit Schijndel werd kampioen van de dressuurhengsten. De hengst werd approved bij het AES en was eerder bij het KWPN aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. De Ramiro merrie Lola G is tevens de moeder van de KWPN goedgekeurde hengst Dark President D&R (v. Wynton). Lola G komt uit de merrie Ciola (v. Pion), de moeder van de keurhengst Houston (v. Belisar).

Ook approved is een andere Ampere zoon, namelijk Atomic (KWPN-voorheen Empire) (m. elite v. Tolando x keur pref v. metall).

Bij het springen ging de hengst First Lad BH (Cornet Obelensky x Montreal) van Jan Vink uit Sliedrecht met de kampioenssjerp naar huis. First Lad BH is een schimmelzoon van Cornet Obelensky (x elite v. Montreal x keur Ahorn) van fokker Kees Lips.

Andere hengsten die approved kregen te horen zijn Dirocco B (Zirocco Blue x Lux x Alme Z) en Cream on Top (Concorde x Roven xx x Gran Corrado)

First Lad
First Lad 2
Fellini
Fellini 2

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: AES: First Lad BH en Fellini kampioen voorjaarskeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:46

Nou, ik vind het maar een raar verhaal. Op de sit van AES Engeland staat dat de AES keuring in Nederland niet erkend is door het hoofdstamboek. Vraag me af of de hengstenhouders dat ook weten.

_Nicky

Re: AES: First Lad BH en Fellini kampioen voorjaarskeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:53

Kijk aan, weer een mooi paard van Sliedrechtse bodem. :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:55

Janderegelaa, dat heb ik ook gelezen, lijkt me niet alleen van belang voor de hengstenhouders, maar ook voor mensen die hun paarden eventueel door een nederlandse AES-hengst willen laten dekken ( waarvan er kennelijk meer rondlopen die niet bij het hoofdstamboek in Engeland als dekhengst geregistreerd staan).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 02:07

Cream on Top!! *\o/*

janderegelaa schreef:
Nou, ik vind het maar een raar verhaal. Op de sit van AES Engeland staat dat de AES keuring in Nederland niet erkend is door het hoofdstamboek. Vraag me af of de hengstenhouders dat ook weten.

Dat is idd een raar verhaal :?