Zeta de Hus geëuthanaseerd na beenbreuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Zeta de Hus geëuthanaseerd na beenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 07:29

http://www.bokt.nl / http://www.galop.be

Het internationale springpaard Zeta de Hus (v. Zandor) van Michel Robert brak in de barrage van de kleine Grote Prijs van zaterdag op de Sunshine Tour één van haar achterbenen na een val in de barrage. De merrie zette te vroeg en belandde in de hindernis. De merrie werd uit de ring begeleid en is na controle van de dierenarts ter plaatse ingeslapen.

“Het paard laten inslapen was de enige optie;” zegt een Michel Robert die onder de indruk is van het ongeluk. "De merrie sprong heel goed, niemand kon deze catastrofe voorzien.”

Zeta de Hus was eerder succesvol onder Kevin Staut. De merrie is dertien jaar geworden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-03-13 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast + > VN

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:28

Och jeetje, wat moet dat een ongelukkige val zijn geweest dan := Heel triest!

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:36

Ik moet hier toch echt even op reageren. Wat ontzettend triest zo'n ongeval, zonde voor ruiter en paard.

Maar even off-topic waar zijn nu al die mensen die altijd zo vol afschuw naar de eventing en rensport kijken? Want als daar een paard komt te overlijden dan is het walgelijke en afschuwelijke sport. En het springen dan?
Gaat het niet in alle gevallen gewoon om een in en in triest ongeluk?

kyrkelover

Re: Zeta de Hus geëuthanaseerd na beenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:50

Heel erg veel sterkte voor alle betrokkenen!!
Altijd vreselijk om mee te maken!

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:33

Man0n89 schreef:
Ik moet hier toch echt even op reageren. Wat ontzettend triest zo'n ongeval, zonde voor ruiter en paard.

Maar even off-topic waar zijn nu al die mensen die altijd zo vol afschuw naar de eventing en rensport kijken? Want als daar een paard komt te overlijden dan is het walgelijke en afschuwelijke sport. En het springen dan?
Gaat het niet in alle gevallen gewoon om een in en in triest ongeluk?

Ik denk dat dat komt omdat met de rensport meer ongelukken gebeuren die in het nieuws komen enz., het is ''algemeen bekend'' dat met het rennen zulke dingen vaker voorkomen, met springen/dressuur hoor je minder vaak zulke dingen, en ik denk dat daarom het rennen een beetje verafschuwd wordt.
Ik ben het met je eens hoor, het is in alle gevallen een triest ongeluk!