Eddy_Rocks

De tranen vloeiden rijkelijk vandaag bij de laatste Kür van Salinero. Anky had zich nog zo voorgenomen om niet te gaan huilen, maar zodra ze de microfoon in haar hand kreeg ging ze toch. “Salinero is een fantastisch paard, we hebben goede tijden gehad, maar ook slechte, die bij hem lijken te horen. Ik ben blij dat ik hem nog elke dag om me heen kan hebben, hij ging er altijd voor.”
Jeetje. Normaal ben ik ijskonijn eerste klas, maar toen Anky begon te praten kreeg ik het, samen met de rest van het publiek, toch even moeilijk. Een dressuurlegende. Zo mag Salinero wat mij betreft absoluut genoemd worden. Samen met Anky won hij twee gouden Olympische medailles en één zilveren, tijdens de wereldkampioenschappen in Aken wonnen ze zilver in de Grand Prix, goud in de Kür op muziek en zilver met het team. Tijdens de Europese Kampioenschappen van 2005 in Hagen wonnen ze zilver met het team en individueel goud, in 2007 in Turijn kwam daar nog een keer goud bij voor de Kür op muziek, zilver in de Grand Prix en goud met het team. Op de Nederlandse kampioenschappen haalden ze drie keer goud en twee keer zilver, en in 2004, 2005 en 2006 wonnen ze de wereldbeker.
Een indrukwekkende lijst en een indrukwekkend afscheid. Salinero werd wederom live begeleid door Wibi Soerjadi (die vandaag gewoon te voet binnen kwam trouwens), en liet nog even goed zien dat hij bovenstaande titels meer dan waard is.
Tijdens de laatste ereronde zwaaie het publiek met witte zakdoeken, die een uur daarvoor werden uitgedeeld. Maar die waren echt niet alleen om mee te zwaaien...
Verwante artikelen:
[VN] IB: Cornelissen wint wereldbekerwedstrijd Kür op muziek
[VN] IB: Spanning op dag twee van Indoor Brabant
[VN] IB: Olivier Phillippaerts wint de Brabants Dagblad Prijs
[VN] IB: Edward Gal ook winnaar Kür op muziek
[VN] IB: Adelinde Cornelissen wint de Grand Prix
[VN] IB: Pech voor Minderhoud en Schellekens-Bartels
[VN] IB: Groots afscheid van Salinero
[VN] IB: Edward Gal naar winst in de Grand Prix
[VN] IB: Volg de Derby op zaterdagavond live op Omroep Brabant
[VN] IB: Emotie en topsport op de 46ste editie van Indoor Brabant
[VN] IB: Madeleine Witte-Vrees en Wynton ook nieuwe Kür