Eddy_Rocks
Het was een volle dag vandaag op Indoor Brabant. In de ochtend konden de dressuurliefhebbers hun hart ophalen en ‘s avonds was er de ruimte voor de springfanaten.
De eerste wedstrijd van vandaag was de wereldbeker Grand Prix. Maar liefst 15 combinaties kwamen aan start. Dit zouden er eerst 17 zijn, maar vlak voordat ze moesten starten kwam naar buiten dat Imke Schellekens-Bartels en Hans Peter Minderhoud niet in de ring zouden verschijnen. Volgens Tineke Bartels had Toots, het paard van Imke, een allergische reactie. Hij had zo’n jeuk dat hij telkens met zijn hoef naar zijn neus wilde (of andersom?
) en zo was hij niet te rijden. Het paard van Hans Peter zou onderuit gegaan zijn, maar de schade viel gelukkig mee. Edward Gal en Adelinde Cornelissen gingen nek aan nek en de juryleden waren het niet eens over de uitslag. Uiteindelijk hadden drie juryleden Adelinde op de eerste plaats en twee plaatsten haar tweede. Bij Edward was het precies andersom. Uiteindelijk ging Adelinde er met de eerste plaats vandoor, ze had een score van 79,975 en liet Edward met precies een procent achter zich.
Adelinde besloot tijdens de ereronde Parzival rustig te houden en niet mee te doen. Na afloop verklaarde ze wel dat ze zaterdag gaat knallen. “Ik ga echt niet op safe spelen!” Iedereen is benieuwd naar haar nieuwe Kür, die vol emotie schijnt te zitten. Adelinde was haar oude Kür echt zat, en was hard toe aan een nieuwe. “Voor mij is de Kür van begin tot het eind een hoogtepunt. Toen ik de muziek voor de eerste keer hoorde was ik direct enthousiast.”
De tweede wedstrijd vandaag was de CDI4* Kür op muziek. Hier verschenen negen combinaties aan de start. Weer wist Edward Gal iedereen tot aan het puntje van zijn stoel te krijgen, hij reed wederom een vlekkeloze proef. Waar ik vooral even van met mijn ogen moest knipperen was het super-niet-hippe fluwelen jasje van Laurens van Lieren :’) Ach, dat zal de mode wel zijn. Positief puntje waar ik nu ook aan denk, steeds meer ruiters rijden met cap. Top!
Het was echt even nagelbijten aan het eind, het ging nog tussen Danielle Heijkoop en Edward Gal, de score kwam maar niet wegens een technische storing. Ik kreeg er spontaan opvliegers van
Jeetje wat was dat spannend. Toen we het echt niet meer hielden kwam dan toch de verlossende score: Edward won met 0,1 procent verschil. Ikzelf was vooral onder de indruk van het paard van Hans Peter Minderhoud, Lord of Loxley. Wauw, wát een uitstraling. Wat een macho dat paard. Tijdens de ereronde trok hij ook alle aandacht weg bij Next One, die rustig zijn rondje liep. Loxley wist het publiek vooral te charmeren toen hij even een prachtige klassieke buiging liet zien
. Na een flinke pauze was het tijd voor het springen. Als eerste werd de Brabants Dagblad Prijs verreden en het publiek ging,met ‘oehs’ en ‘ahs’, flink mee. Vooral bij de rit van Jody van Gerwen, wat toonde die meid een lef. Dit resulteerde dan ook in een vijfde plaats. Dat we in Brabant zijn werd even goed duidelijk toen Piet Raijmakers de ring in kwam, hij ging snel en foutloos, maar op hindernis acht ging het al een beetje mis. Hij raakte hem, maar de balk bleef liggen. De fouten kwamen alsnog bij de laatste dubbelsprong en de teleurstelling was zowat tot aan zijn woonplaats Asten te horen.
Uiteindelijk ging Olivier Phillippaerts er met de 1250 euro vandoor, hij zette al snel een goede tijd neer en daar ging niemand meer overheen.
Verder werd er ook nog de VDL Groep Prijs verreden, waar Marcus Ehning met Sabrina er met het prijzengeld (twv 12.500 euro
) vandoor ging. Ook was er ook nog de Gemeente ‘s Hertogenbosch Prijs, die nu nog bezig is. Maar ik ben uitgeput. Het was een lange dag, en morgen moeten we weer fris en fruitig aanwezig zijn bij de Wereldbeker Kür op muziek. Stilletjes kijken we dan met kriebels in de buik uit naar de avond, want dan wordt de Indoor Derby gehouden. Kortom, wederom een mooie dag!Klik hier voor de uitslagen en startlijst voor morgen.
Verwante artikelen:
[VN] IB: Olivier Phillippaerts wint de Brabants Dagblad Prijs
[VN] IB: Edward Gal ook winnaar Kür op muziek
[VN] IB: Adelinde Cornelissen wint de Grand Prix
[VN] IB: Pech voor Minderhoud en Schellekens-Bartels
[VN] IB: Groots afscheid van Salinero
[VN] IB: Edward Gal naar winst in de Grand Prix
[VN] IB: Volg de Derby op zaterdagavond live op Omroep Brabant
[VN] IB: Emotie en topsport op de 46ste editie van Indoor Brabant
[VN] IB: Madeleine Witte-Vrees en Wynton ook nieuwe Kür
[VN] Première nieuwe Kür Adelinde Cornelissen tijdens IB [video]
[VN] IB: Anky en Salinero 'briljante' dressuurcombinatie