IB: Edward Gal ook winnaar Kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

IB: Edward Gal ook winnaar Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 15:42

Bokt

Afbeelding
Edward Gal & Next One
Foto: http://www.sjoert.com

Het was een close-call. Maar met een heel erg klein verschil won Edward Gal met Interfloor Next One zojuist de CDI4* Kür op muziek. Hij liet Danielle Heijkoop met Siro achter zich, die ook een nette kür lieten zien.

Gals proef was zo goed als foutloos. Next One ging heel mooi zitten in de piaffe en de moeilijkheidsgraad van de proef lag erg hoog. De changementen om de pas gingen vandaag wel goed, wat resulteerde in een vreugdige Edward die zijn paard enthousisast beloonde. Ze kregen een score van maar liefst 78,650 %.

Danielle Heijkoop eindigde net als gisteren op de tweede plaats. Haar paard Siro was erg druk, maar Danielle kon daar goed mee overweg. Ze reden een ingewikkelde kür en werden beloond met 78,525.

Hans Peter Minderhoud eindigde met Lord of Loxley als derde. Waar hij eerder deze dag pech had, hij kon niet starten met Tango, reed hij hier dubbel zo goed. Ze gingen met heel veel ruimte de ring door, Lord of Loxley heeft erg veel uitstraling.

Madeleine Witte-Vrees reed een hele goede proef, maar reed niet genoeg passen rechtuit in piaffe. Daarom viel de score een stuk lager uit, ze kregen 65,625 %.

Ook Juliette Ramel (Zweden) maakte een foutje, ze reed haar pirouettes tot twee keer toe te ver door. Dit werd hard afgestraft met 0 punten en haar eindscore was 60,625 %.

Uitslag:

1. Edward Gal - Interfloor Next One - 78,650 %
2. Danielle Heijkoop - Siro - 78,525 %
3. Hans Peter Minderhoud - Lord of Loxley - 73,950 %
4. Marcela Krinke Susmeij - Smeyers Lazander - 73,075 %
5. Laurens van Lieren - Ulysses La Haya - 72,475 %

Klik hier voor de gehele uitslag.

Wil je snel op de hoogte gehouden worden van de laatste uitslagen? Volg dan Bokt op Twitter *Klik*

Verwante artikelen:

[VN] IB: Adelinde Cornelissen wint de Grand Prix
[VN] IB: Pech voor Minderhoud en Schellekens-Bartels
[VN] IB: Groots afscheid van Salinero
[VN] IB: Edward Gal naar winst in de Grand Prix
[VN] IB: Volg de Derby op zaterdagavond live op Omroep Brabant
[VN] IB: Emotie en topsport op de 46ste editie van Indoor Brabant
[VN] IB: Madeleine Witte-Vrees en Wynton ook nieuwe Kür
[VN] Première nieuwe Kür Adelinde Cornelissen tijdens IB [video]
[VN] IB: Anky en Salinero 'briljante' dressuurcombinatie

horseyfries

Re: IB: Edward Gal ook winnaar Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:59

Ben net terug van Indoor Brabant en voor mij was echt dé verrassing van de dag Daniëlle Heykoop, wat een super aansprekende combinatie en wat een goede kür! De plaatsing van de kür was prima te volgen. Edward reed alles eruit wat erin zat, Hans Peter ook. Wynton met Madeleine vond ik wat tegenvallen, het zag er allemaal gehaast en niet mooi afgewerkt uit, alsof ze allebei vergaten adem te halen. Ook zonder het puntenverlies van de piaffe die niet genoeg getoond werd was dit niet een "hele goede proef" in mijn ogen, daarvoor was het allemaal wat te hectisch. Al is het natuurlijk heel knap wat ze nu al met dit paard presteert, maar meer rust zou het geheel ten goede komen.

Maukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:19

Ik ben ook net terug en heb echt een leuke middag gehad!! Ik vond inderdaad Wynton en Madeleine erg gestrest overkomen, erg jammer. Maar de rest was super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:25

De kur gaat nu beginnen, ik zit er klaar voor! *\o/*

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 13:41

is t ook ergens terug te zien al??ben wel benieuwd

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:18

Ik zou het graag terug willen zien, op NOS kon ik niets vinden helaas.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:30

Ik vond dat Danielle Heijkoop moest winnen! Ik vond Heijkoop beter, Edward heeft al zo veel gewonnen. Maar dat is mijn mening...

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:10

De nummer 4, Marcela Krinke had geweldig mooie kür muziek. Iemand enig idee waar ik dat terug kan luisteren?