Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Woogy schreef:Wat een walgelijk onbegrip hier zeg!
Ga niet iets zitten afzaniken waar je geen verstand van hebt. De paarden worden niet vol gas over een hindernis gereden, Geen paard in de wereld kan springen als het vol gas gaat. Steeples, hordes, hunts, crosscountries, jagdrennen etc. gaan een stuk langzamer dan een vlakke ren. Deze paarden worden gedoseerd tijdens de koers en een ongeluk is pech. Er gebeuren nog altijd minder ongelukken dan bij millitary of hindernis springen
Net zo'n pech als een rijpaard wat een pees eruit loopt in de rijbaan...hoeveel zijn dat er op jaarbasis?
Hoop dat de beste jongen er goed uit komt, is toch rot als je op deze manier je leven of je grootste hobby moet laten
Woogy schreef:vraag me af waar je vandaan haalt dat ze bij elke koers vallen, of 'bijna'...
Wat ik vreemd vind, Het moment dat iemand gevallen is en er echt iets aan overhoudt is iedereen spontaan lief en aardig en 'oh wat erg, wat rot en naar'. Laat staan als iemand erbij overlijdt, staat bokt vol met jank berichten. Waar verdient deze jongen het aan om te horen 'geen medelijden mee'...

Woogy schreef:Wat een walgelijk onbegrip hier zeg!
Ga niet iets zitten afzaniken waar je geen verstand van hebt. De paarden worden niet vol gas over een hindernis gereden, Geen paard in de wereld kan springen als het vol gas gaat. Steeples, hordes, hunts, crosscountries, jagdrennen etc. gaan een stuk langzamer dan een vlakke ren. Deze paarden worden gedoseerd tijdens de koers en een ongeluk is pech. Er gebeuren nog altijd minder ongelukken dan bij millitary of hindernis springen
Net zo'n pech als een rijpaard wat een pees eruit loopt in de rijbaan...hoeveel zijn dat er op jaarbasis?
Hoop dat de beste jongen er goed uit komt, is toch rot als je op deze manier je leven of je grootste hobby moet laten
lovefi schreef:[..]Alle negatieve reacties hier komen denk ik toch echt voort uit onwetendheid over de sport
en volgens mij zitten er ook maar weinig mensen op bokt die echt verstand hebben van deze tak van de sport.[..]
vuurneon schreef:Bovendien komen ook alleen de valpartijen in het nieuws, juist omdat het geen populaire sport is in Nederland.
Tja, dan is het beeld al snel vertekend natuurlijk. [..]
Marjoow schreef:Woogy schreef:vraag me af waar je vandaan haalt dat ze bij elke koers vallen, of 'bijna'...
Wat ik vreemd vind, Het moment dat iemand gevallen is en er echt iets aan overhoudt is iedereen spontaan lief en aardig en 'oh wat erg, wat rot en naar'. Laat staan als iemand erbij overlijdt, staat bokt vol met jank berichten. Waar verdient deze jongen het aan om te horen 'geen medelijden mee'...
Omdat hij aan een walgelijke sport meedoet, waarin bijna elke race wel een paard op zn plaat gaat
In 9 van de 10 renfilmpjes die ik zie valt er wel minstens 1 paard.
daffie1986 schreef:Ik sluit me helemaal aan bij de mening van woogy
@marjoow, afgelopen jaar de langste steeple van Europa gezien in Frankrijk(6 of 6,5 km). De dag ervoor en de dag van de grote koers waren er steeple koersen, NUL paarden zijn in die 2 dagen gevallen verspreid over 10 steeple koersen. De langste steeple werdt trouwens gewonnen door een 13-jarige, overigens wordt deze grote race vaker gewonnen door paarden die ouder als 10 jaar zijn.
Overigens zijn er 2 jockey's gevallen en mankeerde allebij iets anders, niet zoals de OP doet vermoeden
Heel veel sterkte voor JT McNamara(2 nekwervels, geen rugwervel) en Davy Russell (geperforeerde long), hun familie en vrienden.
Lara_Silver schreef:Woogy schreef:Wat een walgelijk onbegrip hier zeg!
Amen! Wat een eeuwige discussie. Een risico heb je altijd, in iedere tak van de sport. Maar de nieuwsredactie smult van dit soort artikels uiteraard. Ik zie liever een paard doen waar het gek op is, dan één die iedere dag in de bak zijn rondjes moet draaien met een prutser op zijn rug, en daar zie je enkel op bokt al meer dan genoeg van, dat vind ik veel triester. Genoeg ongelukken in iedere tak van de sport, dat het niet in het nieuws verschijnt betekend niet dat het niet gebeurd.