Jessica Springsteen en Vindicat W winnen in Wellington

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jessica Springsteen en Vindicat W winnen in Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 12:59

www.kwpn.nl / www.bokt.nl

De 21-jarige Jessica Springsteen, dochter van Bruce Springsteen, eiste zondag met Stone Hill Farm's Vindicat W (v. Guidam) de overwinning op in het met $82,000 gedoteerde Suncast 1.50m Jumper Classic kampioenschap in Wellington. Het duo was een groot deelnemersveld, waaronder Springsteens' trainster Laura Kraut, te snel af.

Ruim 50 combinaties verschenen aan de start, tien drongen door tot de barrage. Jessica Springsteen en Vindicat W gingen als eerste van start maar zetten een tijd neer waar iedereen zich op stuk beet. In een foutloze rit in 41.36 seconden was de winst voor hun een feit. Kent Farrington en Zafira (Nassau uit Tampa van Cappucino van Berkenbroek), zaten Springsteen op de hielen, maar kwamen net 17/100ste tekort voor de overwinning. Lauren Hough reed Tackaray (Quick Star uit Guinea van Sandro) naar de achtste plaats.

Na de geweldige successen van de door Peter en José van Wegen uit Raalte gefokte Vindicat W – Olympisch teamgoud in Londen onder Peter Charles – stapte Jessica Springsteen augustus vorig jaar voor het eerst in het zadel van de Guidam-zoon en het klikte direct. In oktober starte ze de elfjarige ruin op de Washington International Horse Show. “Hij is geweldig, het is werkelijk het enige paard waarbij ik vanaf het allereerste moment een klik had. Hij is sterk, bloederig en heeft een tomeloze energie, dus ik ging er van uit dat ik in de ring mijn handen vol zou hebben, maar niets is minder waar. Hij heeft een super meewerkend karakter en is zo makkelijk te rijden. Je hoeft hem maar naar de hindernis te sturen en hij doet bij wijze van spreken de rest. Hij is ongelooflijk en ik ben ontzettend blij met hem”, aldus de stralende amazone.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:14

ha daar is miss Springsteen weer!
Ze kan toch wel rijden, want op dit niveau red je het niet alleen met een duur aangeschaft springpaard.

Katja

Re: Jessica Springsteen en Vindicat W winnen in Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:22

Ik heb haar veel zien rijden toen ik in Amerika werkte. Haar stal was niet zo ver bij ons vandaan en ze kan super fijn sturen. Is ook een hele sympathieke meid net als haar ouders.
Super dat ze zo'n fijn paard heeft waar ze zo goed mee presteert.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:24

Leuk dat je haar "van dichtbij" kent, ik dacht dat het een verwend mokkel was, sorry, niet dus!

SuzanRH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:12

Wel of geen verwend meisje, rijden kan ze inmiddels wel! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:45

precies!

femo

Re: Jessica Springsteen en Vindicat W winnen in Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:54

bruce springsteen is ook zo'n puur en lieve vent. dan moet zn dochter dat toch ook wel zijn?! :)