De negenjarige Zweedse warmbloedmerrie Deja (v. Silvano) zal tot en met 2016 bij Patrik Kittel blijven. Eigenaresse Marie Haward heeft aangegeven dat de merrie voor de komende drie jaar bij de Kittel zal blijven.
Kittel: “Deja heeft mij altijd geïmponeerd met haar natuurlijke talent, zachtaardigheid en de wil om mee te denken. Naar mate de training vorderde ben ik alleen maar meer onder de indruk geraakt. De Prix St. George heeft ze met een zeer indrukwekkende score al weten te winnen.”
Haward heeft de merrie ook zelf gefokt. Als vadersmoeder staat Don Schufro te boek. Als jong paard is Deja gereden door Anne Svanberg. In 2009 won de merrie de Zweedse jonge paarden wedstrijden. Tijdens de 2010 Wereldkampioenschappen voor jonge paarden in Verden behaalde ze de tiende plaats in de finale.
Sinds anderhalf jaar staat de merrie nu bij Kittel op stal. In eerste instantie om verkocht te worden. Haward heeft haar nu uit de verkoop gehaald en besloten de merrie bij Kittel te laten staan.
“Ik heb altijd plezier gehad in het trainen en rijden van paarden, sommige hebben een blijvende indruk op mij achter gelaten. Deja is zo’n paard en ik ben dan ook zeer blij dat Marie Haward mij haar toevertrouwde.”, aldus Kittel.
Tijdens het CDI Hagen halverwege april zal Kittel met Deja starten in de Lichte Tour.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 13-03-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Tekst verwijderd. Het is niet toegestaan om volledige artikelen van horses.nl over te nemen.