Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelijn schreef:Instructrice is wel verantwoordelijk... daarom is het ook voor instructrice belangrijk om een papiertje te hebben (ivm verzekering). Als je iets opdraagt aan een ruiter om te doen... dan mag de ruiter ervan uitgaan dat dat mogelijk is en veilig.
Evelijn schreef:Instructrice is wel verantwoordelijk... daarom is het ook voor instructrice belangrijk om een papiertje te hebben (ivm verzekering). Als je iets opdraagt aan een ruiter om te doen... dan mag de ruiter ervan uitgaan dat dat mogelijk is en veilig.
Zo heb ik wel eens instructeur die inviel voor ander gewaarschuwd voor een manegepaard die soms wat feller uit de hoek kon komen (als in lelijk bokken) Inval instructeur riep: "Pak hem maar aan, hij doet toch niks" Tja en dat was gewoon niet waar... en daar is hij dan verantwoordelijk voor mocht de ruiter dan ten val komen.
Dat er geschikt is voor zoveel geld...tja dat weet ik ook niet. Zal wel heel duur paard zijn geweest.
Evelijn schreef:dan heeft het dus wel iets met papiertje te maken... want zonder krijg je die verzekering zeker niet.
Evelijn schreef:Ik raad ook niemand aan om klakkeloos je instructeur te volgen... maar een instructeur is wel verantwoordelijk.
Evelijn schreef:Ik raad ook niemand aan om klakkeloos je instructeur te volgen... maar een instructeur is wel verantwoordelijk.
Evelijn schreef:maar net zij je dat de instructeur moest bloeden en verwees je naar hetzelfde wetboek nummer????
Evelijn schreef:Gaat er niet vooral om dat je deels moet kunnen vertrouwen op je instructeur... en dat beide ruiter en instructeur verantwoordelijk zijn voor eigen handelen.