www.bokt.nl
Europees kampioen 2011, Ninja La Silla (Guidam x Lys De Darmen) gaat met pensioen. Op 26 april tijdens de Gothenburg Horse Show zal er een afscheidfeest zijn voor de 18-jarige springruin. Deze ceremonie zal plaats vinden na de tweede kwalificatieronde van de Wereldbekerwedstrijd springen. Dat meldt Rolf-Göran Bengtsson op zijn website.
Onder Rolf-Göran Bengtsson nam de ruin tussen 2006 en 2011 deel aan elk internationaal kampioenschap. Het Europees Kampioenschap in 2011 wisten ze te winnen. Daarnaast behaalde ze tijdens de Olympische Spelen van 2008 individueel zilver. Ze werden tijdens het EK in 2009 zevende en tijdens de wereldruiterspelen van 2010 zesde.
“Het is voor mij een eer geweest om zo’n geweldig paard als Ninja La Silla te mogen rijden. Ik ben Alfonso Romo erg dankbaar dat ik Ninja mocht rijden. Om onderdeel te mogen zijn van deze reis met zulke geweldige resultaten is een droom van elke ruiter. Ninja heeft een fantastische persoonlijkheid, hij is een vriend en hij heeft dit afscheid in zijn thuisland voor zijn Zweedse fans echt verdiend.”, aldus Rolf-Göran Bengtsson
Ninja La Silla zal zijn pensioen doorbrengen in Mexico bij La Silla Stud.