Twintigjarige Lucky wint titel in L2, categorie C

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Twintigjarige Lucky wint titel in L2, categorie C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 11:17

http://www.knhs.nl

De twaalfjarige kampioene Danique van der Heijden straalt van oor tot oor wanneer ze wacht op de prijsutireiking van de klasse L2/C in de manege van De Voornruiters. "Maar ik vind de prijsuitreiking best eng. Ik heb er wel zin in, maar vind het wel spannend", zegt ze zenuwachtig.

"Dit is voor mijn de eerste keer dat ik kampioen ben. Op de Brabantse was is reservekampioen en ik ben ook al eens reserve geweest in het B/C. Lucky is twintig, hij is hartstikke lief en doet altijd super z'n best voor mij", looft de jonge amazone haar pony, die ze twee jaar rijdt. In de prijsuitreiking heeft ze haar handen vol aan de kleine bruine.

"Dit is mijn tweede pony. Ik had eerder een B-pony, maar daar reed ik eigenlijk geen wedstrijden mee. Ik rijd alleen dressuur. Het springen laat ik aan anderen over. Ik heb eerder ook nog op korfbal gezeten. Naast het rijden zit ik nog op een musicalgroep."

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap dressuur pony’s klasse L2, categorie C
1. Danique van der Heijden (Veldhoven), Lucky (v.Robijn), 68
2. Nina Woerts (Franeker), Fabel (v.Meonbury Peter Rabbit), 65,44
3. Maud Hoeymakers (Sevenum), Tapas, 65,11

Salinero-look-a-like kampioen dressuur klasse M1, D/E
Het tweede weekend van de KNHS Indoorkampioenschappen had een mooi slot voor de fantastische gastheren De Voornruiters. De winst in het M1, categorie D/E ging naar Voornruiter Laura Hoogstraten en Cezaro CWS, die aanstaande donderdag op Indoor Brabant het afscheid van Salinero ondersteunt als look-a-like.

"Dit had ik niet verwacht. Cezaro kan best gespannen zijn", verklaarde Laura na afloop. "Vandaag liep hij gewoon heel goed. Normaal rijd ik niet in deze hal, omdat ik alleen lid ben van de Voornruiters voor de wedstrijden en geen accommodatielid ben. Na de Utrechtse kampioenschappen konden we Cezaro verkopen, maar dat wil ik nog niet. Eerst Z2 worden dan mag hij pas weg. Hij kan echt heel mooi lopen en is ook als paard gefokt. Het is een jonge Painted Black."

Laura en Cezaro CWS hebben komende week nog een mooi uitstapje. "Donderdag rijden we op Indoor Brabant mee in de Salinero look-a-like. Ik denk dat Cezaro daar veel van kan leren. Hij is nu zes jaar oud en ik vind hem ook echt op Salinero lijken. Toen ik op de website van Indoor Brabant las over de look-a-like wedstrijd heb ik hem gelijk opgegeven."

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap dressuur pony’s klasse M1, categorie D/E
1. Laura Hoogstraten (Vleuten), Cezaro CWS (v.Painted Black), 68,78
2. Zoe Schipper (Exloo), Schipper’s Okay Top O, (v.Okay Big Bambu), 68,00
3. Ezra Boer (Bernisse), Anjershof Nikki (v.Anjershof Rocky), 65,56

Laura01234

Re: Twintigjarige Lucky wint titel in L2, categorie C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:52

Hee wat leuk! Lucky reed vroeger nog bij mij in het 4-tal en bij ons op stal :D

Daniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:22

Laura01234 schreef:
Hee wat leuk! Lucky reed vroeger nog bij mij in het 4-tal en bij ons op stal :D

Ow leuk! Bij welke stal was dat ? Weet jij misschien wie toen de eigenaar was en wanneer ?

Thx Gr.