Houtzager (7e) en Zoer (8e) in barrage GP Dortmund

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Houtzager (7e) en Zoer (8e) in barrage GP Dortmund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 20:43

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Marc Houtzager met Sterrenhof's Opium
Foto: http://www.sjoer.com

In de Grote Prijs van Dortmund drongen Marc Houtzager met Sterrehof's Opium en Albert Zoer met Sam door tot de barrage, waarvoor zich in totaal negen combinaties hadden geplaatst. Beide Nederlandse combinaties realiseerden snellere tijdens dan de 18-jarige Duitse amazone Angelina Herröder met Pico's Boy. Herröder liet alle balken liggen en won, terwijl Houtzager één paal afwierp en Zoer zelfs twee. Daardoor eindigde Houtzager als zevende en Zoer als achtste.

Albert Zoer had als pech dat hij als eerste van start moest gaan in de barrage. "Sam sprong in het basisparcours heel goed en als je dan als eerste moet starten dan moet je wat riskeren. We liepen tegen twee fouten aan, maar ik ben toch tevreden. Ook op vrijdag sprong Sam zeer overtuigend en wisten we ook tot de barrage door te dringen, waarin we negende werden. Sam heeft na Jumping Amsterdam rust gehad en ik zie deze wedstrijd als belangrijke voorbereiding op Indoor Brabant komend weekeinde. Na de eerste dag op Indoor Brabant beslis ik of ik Sam in de wereldbeker wedstrijd ga starten of Wollie Bollie", aldus Zoer.

In de ogen van Marc Houtzager sprong de 17-jarige hengst Opium weer als vanouds. "We hebben Opium even vrijaf gegeven van de sport om zijn werk als dekhengst op te pakken. Dit was zijn eerste wedstrijd na zijn uitstapje en hij pakte heel goed aan. In de barrage rijd je op hoge snelheid een wending en dan merk je dat je niet goed uitkomt. Op dat moment kun je niets meer. Eerlijk is eerlijk, ik kwam te dicht en Opium had geen kans om foutloos te blijven", aldus Houtzager, die het parcours van de Grote Prijs als zwaar omschreef. "Het was een dik parcours met een kwalitatief goed deelnemersveld en als dan slechts negen combinaties in de barrage verschijnen zegt dat voldoende over de zwaarte van het parcours".

In de aanloop naar deze Grote Prijs leek ook Gert-Jan Bruggink (De Lutte) met Andrea in staat te zijn een hoofdrol te gaan spelen, want op zaterdagavond wonnen zij de voorbereidende wedstrijd op deze Grand Prix. In de Grote Prijs liepen zij tegen twee springfouten aan in het basisparcours en werden daarmee 19de. Wout-Jan van der Schans (Nijkerk), die met Sacramento aan de start verscheen, noteerde een springfout en was net te langzaam om twaalfde te worden. Hij werd dertiende.

Meer info zie: http://www.escon-marketing.de

Uitslag Grote Prijs (1.55m) (zo):

1) Angelina Herröder (Dui) - Pico's Boy (Pik Labionis x Grannus) - 0 / 0 - 39.73
2) Kevin Staut (Fra) - Quismy des Vaux (Dollar De La Pierre x Super de Bourriere) - 0 / 0 - 40.44
3) Lars Nieberg (Dui) - Leonie W (Larenco DDH x Böckmann's Grandeur) - 0 / 0 - 40.63
7) Marc Houtzager (Rouveen) - Opium VS (Polydor x Bormio xx) - 0 / 4 - 39.34
8) Albert Zoer (Echten) - Sam (Calvados x Ahorn) - 0 / 8 - 38.27

Uitslag Championat der Signal Iduna (1.45m) (za):

1) Katharina Offel (Urk) - Cathleen (Cordobes I x Ramiro's Son I) - 0 / 0 - 27.95
2) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - Utascha SFN (Lux x Indoctro) - 0 / 0 - 28.45
3) Marc Bettinger (Dui) - Zydoctro van de Kapel (C-Indoctro x Landwind) - 0 / 0 - 28.89

Uitslag springen 1.50m (za):

1) Gert-Jan Bruggink (De Lutte) - Andrea (Marome NW x Voltaire) - 0 / 0 - 32.11
2) Marcus Ehning (Dui) - Copin van de Broy (Darco x Brownboy) - 0 / 0 - 32.87
3) Marco Kutscher (Dui) - Cash (Carthago x Lavall II) - 0 / 0 - 33.43