Nederlandse dressuurruiters rijden in Dortmund vooraan mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Nederlandse dressuurruiters rijden in Dortmund vooraan mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 20:36

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Patrick van der Meer met Uzzo
Foto: http://www.sjoert.com

In de zeer sterk bezette dressuurwedstrijden hebben de Nederlandse combinaties Patrick van der Meer met Uzzo (v. Lancet) en Madeleine Witte-Vrees met de KWPN goedgekeurde hengst Blom's Wynton (v. Jazz) aansprekende resultaten neergezet. Van der Meer reed zich naar de vierde plek in de GP Special, na eerder zesde te zijn geworden in de Grand Prix. In die Grand Prix legde Witte Vrees beslag op plaats vijf en in de Special eindigde ze als zevende.

Volgens beide dressuurruiters had er meer ingezeten. "In de Grand Prix heb ik zelf steken laten vallen, terwijl Uzzo heel mooi ontspannen bleef lopen. Zo begeleidde ik Uzzo niet goed genoeg in de eerste passage, waardoor hij aansprong in galop. Ik had gewoon doortastender moeten rijden", aldus Van der Meer. Over zijn optreden in de GP Special was Patrick wel tevreden. "Het was voor mijn gevoel de beste Special ooi die Uzzo liep en we hadden zeker meer punten gekregen als ik niet als eerste van start had moeten gaan. De jury had daarbij ook nog onze tegenvallende prestatie van een dag eerder in het hoofd en dan begin je meteen op achterstand", aldus Van der Meer, die op een hogere score had gehoopt dan de 71.677% die hij nu kreeg. "Aan de andere kant stond ik pal achter drie sterke Duitse combinaties: Kristina Sprehe met Desperados, Anabel Balkenhol met Dablino en Nadine Capellmann met Girasol. Zowel Desperados als Dablino hebben de hengst De Niro als vader, die deze week ook zijn KWPN erkenning kreeg als dekhengst".

Madeleine Witte-Vrees was van mening dat ze in de voorbereiding op de Grand Prix net iets te lang had losgereden, waardoor de gehele rit iets flitsender had mogen zijn. "Daarnaast liet ik in de pirouettes ook steekjes vallen door ze te groot te rijden", aldus Witte. Tijdens de voorbereidingen op de rit in de GP Special vertelde Madeleine een zeer goed gevoel te hebben gehad. "Wynton was voor mijn gevoel echt top, maar in het tweede onderdeel, de uitgestrekte draf, gebeurde er iets op de tribune waar Wynton enorm van schrok en was ik de controle een paar tellen helemaal kwijt. Daarna was Wynton op die plek enorm gespannen, waardoor de changementen om de twee ook de mist in gingen. Dat we met deze kapitale fouten toch nog 69.854% scoorden toont mij wel aan dat we op de goede weg zijn. Hopelijk kunnen we dat komend weekeinde op Indoor Brabant laten zien", aldus Madeleine, die ook is opgenomen in het Olympisch kader.

Meer info zie: http://www.escon-marketing.de

Uitslag Grand Prix Special (za):

1) Kristina Sprehe (Dui) - Desperados FRH (De Niro x Wolkenstein II) - 80.333%
2) Anabel Balkenhol (Dui) - Dablino FRH (De Niro x Wandrbursch) - 76.458%
3) Nadine Capellmann (Dui) - Girasol (Gribaldi x Landioso) - 73.563%
4) Patrick van der Meer (Naaldwijk) - Uzzo (Lancet x C-Indoctro) - 71.667%
7) Madeleine Witte-Vrees (Schijndel) - Blom's Wynton (Jazz x Matador II) - 69.854%

Uitslag Grand Prix (vr):

1) Kristina Sprehe - Desperados FRH - 78.489%
2) Anabel Balkenhol - Dablino FRH - 74.957%
3) Nadine Capellmann - Girasol - 72.213%
5) Madeleine Witte-Vrees - Blom's Wynton - 7.149%
6) Patrick van der Meer - Uzzo - 70.404%