Anne Meulendijks overtuigt in KNHS kampioenschap ZZ-Licht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Anne Meulendijks overtuigt in KNHS kampioenschap ZZ-Licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:06

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Meulendijks & Avanti (tijdens de KWPN HK)
Foto: www.sjoert.com
Vrijdag as het Rabobank Hippisch centrum van de Voornruiters in De Meern het decor voor de KNHS Indoorkampioenschappen. De dag opende met de strijd in de klasse ZZ-Licht en daarin zegevierde Anne Meulendijks op overtuigende wijze met President's Mdh Avanti.

Het algemene niveau van dit kampioenschap is in de breedte wel eens hoger geweest, want in de eerste proef wisten slechts twee combinaties een score te realiseren boven de 70%. De top drie van de eerste wedstrijd maakte het wel uiterst spannend. Jasmien de Koeyer, rijdend voor de LR Oud-Beijerland maar wonende in het in Zeeuws Vlaanderen gelegen Sint Jan Steen, wilde in de uitgestrekte draf net iets te veel, waardoor haar paard TC Take It Easy (v. Florestan I) even in galop viel. Mede daardoor eindigde zij in de Kür als derde en verloor ze de geringe voorsprong aan Gergor Tacx met Vivace de Jeu (v. Contango). De voorsprong van Anne Meulendijks met President's Mdh Avanti (v. United) kwam geen moment in gevaar.

De 19-jarige amazone, die deel uitmaakt van het A-kader bij de Young Riders, reed een tweetal foutloze ritten. "Ik ben voor 200% tevreden, want Avanti heeft zich in beide wedstrijden helemaal voor mij ingezet. Als je kijkt naar de onderdelen waarover ik zelf heel tevreden ben dan zijn dat de wissels, die heel goed gesprongen werden en de uitgestrekte draf en galop. Die twee bewegingsvormen beheerst Avanti helemaal", aldus de amazone, die hoopt zich komende zomer met dit paard te kwalificeren voor het EK Young Riders. "Mijn paard heeft al veel ervaring, ondanks zijn leeftijd van pas acht. Zo heeft hij twee jaar geleden deelgenomen aan de WK voor jonge dressuurpaarden in Verden onder Laurens van Lieren. Nu rijd ik hem en ik hoop dat ik met Avanti aan nog heel veel wedstrijden deel kan nemen".

Gregor Tacx was ook zeer ingenomen met de zilveren medaille. "Tijdens het Indoor Hengelo in 2010 raakte Vivace de Jeu geblesseerd en dit is pas zijn derde wedstrijd. Vaak leek Vivace weer hersteld, maar dan was hij toch net niet topfit. Dat is ook de reden dat ik in de Kür behoudend heb gereden en we de uitstraling iets misten. Het was een doelbewuste keuze van mijn coaches Coby van Baalen en Johann Hinnemann om foutloze ritten neer te zetten en dat houdt in op safe rijden. Nu alles goed lijkt kunnen we weer gaan werken aan meer expressie, maar dat we op de goede weg zijn bewijst deze tweede plaats in dit kampioenschap", aldus een dolgelukkige Gregor.

Voor Jasmien de Koeyer was het terugvallen van het zilver naar het brons een kleine teleurstelling. "In de eerste proef liep het werkelijk fantastisch, maar in de Kür speelden denk ik zenuwen mij en spanning mijn paard parten. Het liep gewoon minder dan ik verwacht en gehoopt had. Vooral de rijfout die ik maakte in de uitgestrekte draf tastte mijn zelfvertrouwen wel wat aan".

Uitslag KNHS Indoor Kampioenschappen ZZ-Licht:

1) Anne Meulendijks (Heeze) - President's Mdh Avanti (v. United) - 74.11
2) Gregor Tacx (Wassenaar) - Vivace de Jeu (v. Gontango) - 69.79
3) Jasmien de Koeyer (Sint Jan Steen) - TC Take It Easy (v. Florestan I) - 69.60

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:10

Gaaf hoor *\o/* En Joyce het Z2 op haar naam geschreven *\o/* GO KRING EINDHOVEN 8-) +:)+

tiger27

Re: Anne Meulendijks overtuigt in KNHS kampioenschap ZZ-Licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:04

Amigo_stan

Re: Anne Meulendijks overtuigt in KNHS kampioenschap ZZ-Licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:29

Was ontzettend gaaf, alleen jammer dat (iemand anders hoor) er iemand reed met een paard waarbij zn koolholte bloed zat. ik weet niet of dat nog opgemerkt is door de jury