Gehandicapten mogelijk de dupe faillissement manege [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gehandicapten mogelijk de dupe faillissement manege [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 14:45

http://www.omroepzeeland.nl

Manege Balans in Dreischor, die als thuisbasis dient voor de Stichting Paardrijden Gehandicapten Schouwen-Duiveland (SPGSD), vreest voor het voortbestaan van de manege.

De grond en de gebouwen staan te koop vanwege het faillissement van de eigenaar. Die heeft het huurcontract met manege Balans opgezegd. De manegemedewerkers en de stichting willen de manege nu zelf kopen. Later deze week hebben ze daarover overleg met een bank. Er is nog 2,5 ton nodig, dus bereiden ze acties voor om geld in te zamelen.

De stichting SPGSD zorgt dat mensen met een beperking paard kunnen rijden. Het gaat dan om zowel lichamelijke, zintuiglijke, verstandelijke, of psychische beperkingen. Maar zonder manege moeten ze hun activiteiten staken. De stichting heeft acht paarden. Bij de manege rijden zo'n tachtig mensen met een beperking. Daarnaast nog zo'n 275 valide mensen. Met de pensionklanten erbij heeft manege Balans in totaal 48 paarden staan.

Volgens Lucia Saman is dat een ramp voor haar dochter Valeska, zij leeft helemaal op als ze op een paard zit. "Als dat nu ophoudt, dan is dat verschrikkelijk", zegt de bezorgde moeder.

Video + luisterfragment

Rosebud

Re: Gehandicapten mogelijk de dupe faillissement manege [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:52

Helaas is dit de harde waarheid van de crisis... gebeurd hier overal in het land.
Ik loop op dit moment stage in de gehandicapten zorg, waar ze ook niet meer kunnen paardrijden, tevens niet meer kunnen zwemmen, geen muziek meer hebben, geen beweging in de gym meer hebben en ga zo maar door...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:08

Grace schreef:
Ik loop op dit moment stage in de gehandicapten zorg, waar ze ook niet meer kunnen paardrijden, tevens niet meer kunnen zwemmen, geen muziek meer hebben, geen beweging in de gym meer hebben en ga zo maar door...

Volgens mij gaat dit heel ergens anders over.
Dit gaat over een stichting die een gedeelte huurt van een manege. Deze manege is failliet, waardoor ze het huurcontract op moesten zeggen.

Heeft verder niet te maken met pgb van de gehandicapte.

Vervelende situatie :n

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:09

Bij mij op school word erin gedrild dat wij de term "gehandicapten" niet meer mogen gebruiken?
En toch zie ik het overal nog.
Wij moeten zeggen personen met een beperking

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:12

Ik hoop dat ze het redden, het is zo zonde als dat soort mogelijkheden verdwijnen, paardrijden doet zoveel goed!

Adesso: die stichting heet nou eenmaal zo, dat hernoem je niet zomaar. In de rest van de tekst wordt wel de term 'mensen met een beperking' gebruikt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:16

Waarschijnlijk doelt ze op mij,
Ik vind niets mis met het woord 'gehandicapt'.

Personen met een beperking vind ik altijd best bijzonder als dat gezegd word. Iedereen heeft beperkingen.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 07-03-13 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:18

adesso schreef:
Bij mij op school word erin gedrild dat wij de term "gehandicapten" niet meer mogen gebruiken?

En wat wilde je over het onderwerp zelf zeggen?

Zeer triest vind ik het voor deze mensen en ik hoop van harte dat het bedrag bij elkaar gespaard kan worden .

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:25

Mjetterd schreef:
Waarschijnlijk doelt ze op mij,
Ik vind niets mis met het woord 'gehandicapt'.

Personen met een beperking vind ik altijd best bijzonder als dat gezegd word. Iedereen heeft beperkingen.

Daarom zeggen wij ook altijd dat onze zoon extra uitdagingen heeft :Y)

On topic: wat erg zeg. Hopenlijk komen ze er goed uit met elkaar. Paardrijden is zo goed voor die kinderen!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:16

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:11

adesso schreef:

Dergelijke termen zullen steeds blijven veranderen... vroeger was "invaliden" de gebruikelijke term...
Ander voorbeeld: ik ken zorginstellingen die steevast spreken van "cliënten" en andere zorginstellingen vinden dat te koud en formeel en spreken steevast van "bewoners". Waarmee ze aangeven dat ze hun bewoners niet buiten willen sluiten van de maatschappij maar als gewone mensen willen behandelen...

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 06:38

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:03

Mjetterd schreef:
Grace schreef:

Volgens mij gaat dit heel ergens anders over.
Dit gaat over een stichting die een gedeelte huurt van een manege. Deze manege is failliet, waardoor ze het huurcontract op moesten zeggen.

Heeft verder niet te maken met pgb van de gehandicapte.

Vervelende situatie :n

Nee, volgens mij gaat het over dat manege Balans, die samen werkt met de stichting voor de gehandicapten.
Zei huren de grond en de gebouwen van iemand en deze persoon in failiet gegaan dus moet
Het terrein verkocht worden op kort termijn.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:12

Erg vervelend allemaal, Hopen dat er snel een oplossing komt.

Helaas lijd iedereen aan die nare crisis.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:04

Het is inderdaad te hopen dat ze op tijd een oplossing vinden.

Zijn de gebouwen en de grond nog steeds van dezelfde man als x aantal jaren geleden, dat was namelijk een grote oplichter en dan vind ik dat het nog lang geduurd heeft voordat hij failliet is verklaard.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:38

adesso schreef:

En tegenwoordig is de term: Mensen met mogelijkheden alweer van toepassing :)

Enfin, ik hoop dat de stichting snel weer alles op orde heeft, zodat iedereen weer kan genieten van het paardrijden!

Wouter82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:43

het zou echt zonde zijn als deze spg er mee moet ophouden omdat ze geen thuisbasis meer hebben. ik hoop echt dat ze op tijd een oplossing kunnen vinden.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:11