Bloedvoering Fascinate onjuist: geen deelname onderzoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Bloedvoering Fascinate onjuist: geen deelname onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 11:48

http://www.kwpn.nl

Alle hengsten die aangewezen zijn voor het verrichtingsonderzoek worden gecontroleerd op de juistheid van de afstamming door middel van DNA-onderzoek. Uit dit onderzoek is gebleken dat de moeder van cat. 7 van de afgelopen KWPN Hengstenkeuring, de Alicante HBC-zoon Fascinate HBC niet juist is. De moeder is weliswaar een dochter van Nelson Z, maar de grootmoeder is niet de ster preferente Mr. Blue merrie Pavona, maar een merrie van onbekende afstamming.

De hengstenkeuringscommissie heeft besloten met de kennis van nu, dat de aanwijzing voor het verrichtingsonderzoek wordt ingetrokken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 07-03-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: ON>VN

Rivendell

Re: Bloedvoering Fascinate onjuist: geen deelname onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:17

Oeps das balen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:18

Das lullig :')
Maar ik denk dan, je hebt hem aangewezen om zichzelf, wat zou zijn oma dan uitmaken? *Sorry fokleek, dus waarschijnlijk wel iets*

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:20

nou ja moederlijn telt wel mee, misschien was dat net waardoor ze hem de kans gegeven hebben, verkopen maar als sportpaard.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:21

Oke, dan heb ik niets gezegd O:)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:59

Barbabientje schreef:
Das banketstaaf :')
Maar ik denk dan, je hebt hem aangewezen om zichzelf, wat zou zijn oma dan uitmaken? *Sorry fokleek, dus waarschijnlijk wel iets*

Dat dacht ik dus ook... wat kan zo'n papiertje dan toch belangrijk zijn pfff

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:02

is ook niet alleen de oma, zijn moeder is ook niet de merrie die op het papier staat.

En zo'n stukje onbekend op een papier is natuurlijk ook erg ongewenst, kwa maat, gezondheid, type heb je dan geen idee wat je in je stamboek binnen haalt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:04

Oh wacht, zijn moeder is heeft natuurlijk dan wel de goede vader, maar opeens geen moeder meer! Ik snap hem!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:19

Tafje schreef:
Barbabientje schreef:
Das banketstaaf :')

Dat dacht ik dus ook... wat kan zo'n papiertje dan toch belangrijk zijn pfff

Voor een gebruiker hoeft een papiertje niet belangrijk te zijn. Voor een een stamboek is dit natuurlijk essentieel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:43

van de HBC site:

Commentaar HBC Stal:
De HBC Stal betreurt de uitslag van de DNA test en kan de oorzaak van de verwisseling van de twee Nelson Z merries niet reconstrueren. Op het moment dat wij de merrie kochten was de andere merrie niet in beeld, maar nu kunnen wij de conclusie trekken dat ten tijde van het invoeren van de chip een verwisseling moet hebben plaatsgevonden.
In de tijd van aanschaf waren wij onbekend met het feit dat de fokker Familie Van den Broek een merrie bezat van onbekende afstamming, waar blijkbaar de beoogde Nelson Z merrie van afstamde. De komende tijd zullen wij proberen de afstamming van de nu nog onbekende merrie in beeld te brengen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:44

Kijk, dat verklaart wel wat natuurlijk :j Dus als ik het goed begrijp, hebben ze gedacht de andere merrie te kopen, maar was het die zonder afstamming?!
Hoop dat ze de afstamming nog kunnen traceren, al vrees ik het ergste..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:32

fokfanaat schreef:
In de tijd van aanschaf waren wij onbekend met het feit dat de fokker Familie Van den Broek een merrie bezat van onbekende afstamming, waar blijkbaar de beoogde Nelson Z merrie van afstamde. De komende tijd zullen wij proberen de afstamming van de nu nog onbekende merrie in beeld te brengen.

Van den Broek kun je niets meer vragen die is j.l. met Kerstmis op 69 jarige leeftijd overleden.
En de rest van de fam..heeft genoeg met de Mest- problemen met Justitie en andere overheden.