De Britse kunstenaar Mark Wallinger onthulde vandaag zijn nieuwste werk. Een standbeeld van een racepaard. Het is helemaal wit en staat in het Britse plaatsje The Mall. Wallinger hoopt met de onthulling van dit standbeeld dat hij zijn andere kunstwerk af kan maken. Dat andere kunstwerk is ook een standbeeld van een paard, maar dan 50 meter hoog. Ongeveer 25 maal levensgroot. Dat kunstwerk zou in Kent komen te staan, maar momenteel is er geldgebrek om dat kunstwerk af te kunnen maken. Sinds vorig jaar staat dat project dus stil. Dat meldt independent.co.uk.
Het kleinere witte paard is van hars en marmer en is gebaseerd op het renpaard Riviera Red. Van Riviera Red is een scan gemaakt en met die scan heeft Wallinger het kunstwerk gemaakt. Het zal twee jaar bij de British Council staan, om vervolgens de wereld over te trekken. Tijdens de onthulling gaf Wallinger aan dat hij nog steeds hoopt zijn andere kunstwerk ook af te kunnen maken. “Als mensen dit kunstwerk zien, kunnen ze het andere kunstwerk beter visualiseren.”
In zijn carrière heeft Wallinger veel met paarden gedaan. Volgens eigen zeggen is hij gefascineerd door het paard en zijn invloed in de Britse geschiedenis.
En honestly, het is vast een hele goede gelijkenis van 'n paard.. maar ik vind er weinig aan. Zo wit enzo.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 05-03-13 20:30
Of het zal gebeuren zou ik niet weten (ik doe een gok) Maar mij zou het niet verbazen als het kleinere model het goed zou doen in ruitersportzaken, en bij rijke mensen in de tuin als decoratie. Als die man er een mal van laat maken en er meerdere kopieën van laat maken kan dat best wat opbrengen.