Vrijthofgarage doet tijdelijk dienst als paardenstalling

Moderators: khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar, Polly, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammie

Vrijthofgarage doet tijdelijk dienst als paardenstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-13 15:24 Tip de Nieuwsredactie

http://www.limburger.nl/ / www.bokt.nl

De paarden die deelnemen aan het nieuwe evenement City Polo Maastricht worden gestald in de Vrijthofgarage. Volgens Ben Vos, voorzitter van de organiserende stichting, maakt de opmerkelijke stallingsplek van de dieren deel uit van een sponsordeal met garage-eigenaar Q-Park.

Voor de dertig paarden zijn in totaal veertig parkeerplekken op verdieping -2 gereserveerd. Ze blijven daar gedurende het hele evenement, dat duurt van 22 tot en met 24 maart, gestald staan. De tijdelijke paardenstal is vrij toegankelijk.

De horecazaken aan het plein gaan de volledige catering voor het evenement verzorgen. De samenwerking springt in het oog omdat de horeca doorgaans moet concurreren met evenementen op het Vrijthof.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:25

:')

Wel bijzonder dat het vrij toegangelijk is, dan zullen er dus altijd wel mensen bij die paarden blijven dag en nacht. Lijkt me wel een komisch gezicht!

A pony is a childhood dream;
a horse is an adult treasure.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:26

Dat zal een grappig gezicht zijn, ben stiekem dus wel benieuwd naar foto's tegen die tijd!

Zensation

Re: Vrijthofgarage doet tijdelijk dienst als paardenstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:45

Lekker met al die uitlaatgassen.....

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:49

Zensation schreef:

Ze zitten op -2, de laagste verdieping dus, waar gaan uitlaatgassen heen? Juist naar boven, dus dat zal wel meevallen, denk eerder dat ze last hebben van de paardenlucht :j

Ben wel nieuwschierig naar foto's overigens :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:04

Wat een opmerkelijke plek om paarden te stallen maar goed, waarom niet eigenlijk? Rubberen matten en een dik pak stro lijkt me toch geen probleem.

Ik vind alleen de zin 'de tijdelijke paardenstal blijft vrij toegankelijk' wel een beetje raar, da's toch niet iets wat je moet willen? tenzij ze bedoelen dat er geen slagboom ofzoiets is?

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

koetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:07

wat een apart idee. maar wel grappig eigenlijk, alleen weinig daglicht lijkt me niet zo fijn, maarja het is maar tijdelijk

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:30

Ghegheghe. Eerst een berichtje over paardenstalling en vervolgens iets over de catering. Zouden ze dan ook reclame maken voor hun 'streekproducten'? :D :D :D

Horse in Mind - het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Revalidatie, training & instructie

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:51

En dan maar hopen dat het parkeergeld niet te hoog is :D

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:10

Grappig! Daar staan wij regelmatig geparkeerd!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:58

ik hoop wel dat er voldoende frisse lucht aangevoerd kan worden voor 40 paarden hoor. hoop dat daar wel naar gekeken is.

braooop

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:26

Zoiets gebeurd wel vaker bij grote evenementen hoor, dus is niet zo vreemd. Wij hebben zo ook eens gestald gestaan midden in Wenen bij de 'Wiener Stadthallen'. Dit funktioneert prima en de paarden komen allemaal flink in actie op wedstijden dus hebben beweging en daglicht genoeg. Alleen gaat zo'n garage na een aantal dagen wel een beetje stinken naar paardenmest want dat krijgen ze niet weg-geventileerd.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:32

Dat vind ik het toppunt van gebrek aan frisse lucht... Ik ga wel even kijken :) Lijkt me wel interessant om te zien!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:41

Viel bij ons toen heel erg mee hoor! Garages worden toch behoorlijk goed geventileerd.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:41

Romy1234 schreef:
Zensation schreef:

Ze zitten op -2, de laagste verdieping dus, waar gaan uitlaatgassen heen? Juist naar boven, dus dat zal wel meevallen, denk eerder dat ze last hebben van de paardenlucht :j

Nou nee, veel uitlaatgassen gaan naar beneden. Om te beginnen bestaan ze, net als de lucht om ons heen, vooral uit stikstof. (Geen probleem dus). Dan komt waterdamp; dat stijgt inderdaad op zolang het niet condenseert (logisch, waar komen anders de wolken vandaan). Kooldioxide (waar uitlaatgassen altijd een hoop van bevatten) is echter zwaarder dan lucht zakt wel naar beneden. Roetdeeltjes ook. Ammoniak en het zeer giftige koolmonoxide stijgen weer op. In een slecht geventileerde ruimte kan zich onderin veel kooldioxide ophopen. Er zijn verhalen bekend van grotten waarin honden dood neervielen en mensen fluitend doorliepen: in de eeuwen dat daar niets was gebeurd, was de kooldioxide naar beneden gezakt.

Maar hé, dit is een parkeergarage, en die is erop gemaakt dat mensen het overleven. Die dingen worden prima geventileerd, zeker zo'n modern geval als de Vrijthofgarage. Logisch ook: niemand wil een dood lijk in zijn pand hebben, dan blijven de klanten waarschijnlijk weg.

O ja, en het lijkt me geweldig! Maastricht is een end fietsen, maar ik word graag eens van dichtbij geconfronteerd met deze ultieme elitesport waarvan je in Nederland zo weinig hoort.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:26

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

Romy1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:29

Zucht... Boeiend! Sommige mensen moeten altijd gelijk krijgen, ze gaan gerust niet dood hoor aan een paar dagen in een garage.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:31

Romy1234 schreef:
Zucht... Boeiend! Sommige mensen moeten altijd gelijk krijgen, ze gaan gerust niet dood hoor aan een paar dagen in een garage.

inderdaad !

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:38

romyloverrr schreef:
haha , daar parkeren wij wel eens :')
ik wilde wel eens gaan kijken , net even naar de site gekeken , maar de
prijs is een héél klein beetje te duur :=
http://www.citypolomaastricht.nl/kaartverkoop/

De VIP-tent en de vreetarrangementen in de Beluga zijn inderdaad prijzig, maar de tribune is gratis. Dat scheelt al wat.
Romy1234 schreef:

Inderdaad, paarden gaan niet dood in die garage, maar ik geloof dat ik dat ook al in mijn reactie had gezet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie