Edward Gal won vandaag zijn zoveelste KNHS-titel, maar de eerste met Interfloor Next One. Volle tribunes in de accommodatie van De Voornruiters zagen een podium in de zware tour met louter ruiters. Diederik van Silfhout won zilver met Luxform's Popeye. Laurens van Lieren werd derde met Hexagon's Welnetta.
“Interfloor Next One is zo fit dat hij makkelijk zo’n kampioenschap kan lopen”, verklaarde Edward Gal zijn deelname aan het Indoorkampioenschap in de Zware Tour in Utrecht. “Hij doet het gewoon heel makkelijk. Glock’s Undercover en Glock’s Romanov zijn nog in de race voor de wereldbekerfinale, dus dit was een mooie wedstrijd voor Next One.”
Zilveren medaillewinnaar Diederik van Silfhout was heel content met het optreden van zijn Luxform’s Popeye (v.Havel). “Ik kon er fijn aan rijden. Hij was ontspannen en dat is mooi richting Indoor Brabant over twee weken.”
Laurens van Lieren rijdt pas een jaar op Grand Prix niveau met Hexagon’s Welnetta (v.Hexagon’s Louisville). “Dit is denk ik pas haar achtste Grand Prix. Ik ben heel tevreden. Thuis heb ik nog twee paarden op dit niveau. Ik heb dus een luxe-positie”, aldus de co-commentator paardensport bij de NOS.
Uitslag Indoorkampioenschap Zware Tour
1. Edward Gal (Harskamp), Interfloor Next One, 76,54 2. Diederik van Silfhout (Lunteren), Luxform’s Popeye, 72,77 3. Laurens van Lieren (Schore), Hexagon’s Wellnetta, 71,82