Lynne Maas verovert met Salo titel in Lichte Tour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Lynne Maas verovert met Salo titel in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 16:35

http://www.knhs.nl

Vorig jaar in Ermelo werd Lynne Maas kampioene in de Lichte Tour met Zamora. In Utrecht prolongeerde ze haar Indoortitel, nu met Salo. Emmelie Scholtens en Apache, regerend Lichte tour kampioenen outdoor, werden tweede. Brons ging naar Adelinde Cornelissen met Tiara. Een wedstrijd van hoog niveau volgens juryvoorzitter Jan Peeters.

Kampioene Lynne Maas heeft een grote glimlach op haar gezicht. “Pas tijdens de selecties besloot ik om Salo op dit Indoorkampioenschap te rijden. Hij scoorde beter dan mijn andere paard Zamora. En als ik van deze dames naast me wil winnen, moet ik ook echt het paard meenemen dat het hoogste scoort”, zegt Lynne aan de tafel in de afsluitende persconferentie. “Maar aanvankelijk was ik niet van plan Salo te starten. Maar ik ben blij dat ik toch het zo is uitgepakt.“
Salo (v.Ferro) is weer terug na een lange blessure periode. “Ik ga nu iet meer plannen met hem. We zien wel hoe het gaat.”

Emmelie Scholtens, vorig jaar winnaar in Hoofddorp, moest nu met de achtjarige KWPN-hengst Apache (v.UB-40) genoegen nemen met het zilver: “Nee, ik ben niet blij met dit zilver. Ik had dit niet verwacht. Gisteren lagen we nog heel dicht bij elkaar. Ik wist dat ik er in de Kür nog een schepje bovenop moest doen. Ik ben teleurgesteld in mijn punten, er was een groot juryverschil. Dat is erg jammer. Het maakt echt wel uit of je eerste of tweede wordt.”

Adelinde Cornelissen maakte het podium compleet met de zwarte merrie Tiara (v.Jazz) . “De merrie is pas als negenjarige de sport in gegaan. Ik heb haar de laatste tijd heel veel met muziek getraind. Ik gebruikte haar als stand in voor Parzival in de prijsuitreikingen. Daar had ik best last van. Ik moest laatst in Mechelen zelfs afgroeten in de proef. Vandaag deed ze het echt goed. Ik ben blij met deze derde plaats.”

Uitslag Indoorkampioenschap Lichte Tour

1. Lynne Maas (Rotterdam), Salo, 79,07
2. Emmelie Scholtens (Schijndel), Apache, 78,06
3. Adelinde Cornelissen (Nijkerk), Tiara, 75,73
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-13 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bron aangepast + ON --> VN

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:34

Wauw wat goed!! Apache was de gedoodverfde favoriet natuurlijk. Heel knap hoor!

Wilma

Re: Lynne Maas verovert met Salo titel in Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:15

Heel erg verdient, fijne combinatie om te zien

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:52

Terechte overwinning, ze reed een prachtige kür. :j

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:53

Die wissels van Salo, echt niet normaal!!

Vond het de terechte winnaar!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 19:12

is er ergens een filmpje te bekijken??

ben heel erg benieuwd :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:21

Er werd wel gefilmd, dus ik verwacht dat het binnenkort wel ergens online te bekijken is. :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:31

Ketaki schreef:
Emmelie Scholtens, vorig jaar winnaar in Hoofddorp, moest nu met de achtjarige KWPN-hengst Apache (v.UB-40) genoegen nemen met het zilver: “Nee, ik ben niet blij met dit zilver. Ik had dit niet verwacht. Gisteren lagen we nog heel dicht bij elkaar. Ik wist dat ik er in de Kür nog een schepje bovenop moest doen. Ik ben teleurgesteld in mijn punten, er was een groot juryverschil. Dat is erg jammer. Het maakt echt wel uit of je eerste of tweede wordt.”

Zo dan...............

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:36

Lynne was absoluut de terechte winnaar, jammer dat Emmelie zo zuur lijkt te reageren. (kan natuurlijk dat haar tekst uit zijn context is getrokken)
Wij zijn niet eens gebleven om te punten van Lynne af te wachten want het was overduidelijk dat ze gewonnen had.

Edit: zie nu dat Emmelie bij twee van de drie juryleden bovenaan stond. Kan me haar reactie dan wel beter voorstellen. Moet wel zeggen dat ik verbaasd ben over die plaatsing. Ben een waanzinnige fan van de combinatie maar vond ze vandaag niet de beste.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:54

Gaaf hoor, begreep dat Laurens van Lieren ook goed had gescoord met Hexagon's Welnetta, dus dat is een lekker dagje voor ze geweest

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:28

Kaja schreef:
Ketaki schreef:

Zo dan...............

Nja, ergens begrijp ik dat wel hoor.
Dat was op het BK ook toen ze tweede werd.
Anne won toen terecht, maar iedereen kon duidelijk zien dat Emmelie niet blij was.
Tweede is gewoon niet goed genoeg, het enige dat telt is winnen.
Zeker op het BK, toen won ze alle selecties en werd ze op het kampioenschap 2e.
Dan zou ik ook balen. (in de ZZ-licht reden ze in de selecties al tegen dezelfde als op het kampioenschap)
En ik denk niet alleen omdat ze zoveel wint, maar ook omdat iedereen dat verwacht.
Wat dat betreft zit ze in hetzelfde rot schuitje als Anky zat.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:26

Wat leuk om weer wat van Lynne & Salo te horen (fijn dat hij weer volledig hersteld is), ben benieuwd wanneer ze de overstap naar de GP gaan maken.

Kan me de reactie van Emmelie ook prima voorstellen, ze valt niemand af (op het noemen van het juryverschil na), ze is alleen teleurgesteld, goed te begrijpen als fanatieke sporter.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:27

snap de reactie van Emmelie wel, echt super voor Lynne!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:49

Ik kan me de reactie van Emmelie als fanatieke sporter ook wel een beetje voorstellen
(Weet ook niet of deze tekst zoals al eerder gezegd, uit de context getrokken is)
Maar aan de andere kant (En dit bedoel ik echt niet lullig), Emmelie wint vaak alles wat er te winnen valt, als je dan weer eens 2e wordt dan zie je toch maar dat het jou ook niet aan komt waaien...
Lynne en Salo hebben echt verdiend gewonnen, wat een proef!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:03

Er waren twee van de drie die hadden Emmelie dik bovenaan staan!! Ze was ook heel goed! Maar dat was het zelfde verhaal van Adelinde op de spelen! Plek 2 is de plek van net-niet!!

LYNNEM81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:42

MacavityL schreef:
Wat leuk om weer wat van Lynne & Salo te horen (fijn dat hij weer volledig hersteld is), ben benieuwd wanneer ze de overstap naar de GP gaan maken.

Kan me de reactie van Emmelie ook prima voorstellen, ze valt niemand af (op het noemen van het juryverschil na), ze is alleen teleurgesteld, goed te begrijpen als fanatieke sporter.

Deze zomer! ;-)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:04

koenborias schreef:
Er waren twee van de drie die hadden Emmelie dik bovenaan staan!!
Dat is wel een beetje overdreven, bij de ene jury at er 0,13% tussen dat is bijna niets.