Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 10:46

www.kurier.at/ bokt.nl

In Oostenrijk werd donderdag een één-paardstrailer door de politie van de weg gehaald. In deze trailer, die voor één paard is toegelaten, stonden twee Friese merries. Het bleek dat deze merries al vanaf Nederland in deze trailer stonden. In totaal reisden de paarden op deze oncomfortabele wijze twaalf uur zonder pauze en verzorging.

De eigenaar, een 33-jarige Roemeen beweerde eerst dat hij deze paarden in Nederland had gekocht voor zijn dochters. Hier kwam hij later op terug en vertelde dat het de bedoeling is dat deze paarden een rijtuig in Hongarije moeten gaan trekken. De politie besloot de Roemeen het verdere reizen te verbieden wegens dierenmishandeling. De paarden waren voor 3.000 euro in Nederland gekocht en de eigenaar kon van beiden paarden een paardenpaspoort tonen. De politie heeft de paarden aan de Oostenrijkse veterinaire dienst overhandigd.

UMayDream

Re: Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:47

Oef.. Da's krapjes, arme paarden :(:)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:49

Ongelooflijk dat de verkoper dat dan toegestaan heeft! Ik neem toch aan dat die erbij is wanneer ze opgehaald worden en in zo'n trailertje gestouwd worden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:53

Ach gut, arme beestjes hutje mutje in de trailer.
Dat ze niet veel eerder van de weg gehaald zijn. De man had er al een flink stuk op zitten.
Van plan om in een ruk van NL naar Roemenie of hongarije te rijden....?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:56

dan moet je wel veel van je paarden houden om ze zo te zien opladen en weten dat ze naar Roemenie gaan :(
Vorige eigenaar/handelaar is geen haar beter :(

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:57

Rianne11_42 schreef:
Ongelooflijk dat de verkoper dat dan toegestaan heeft! Ik neem toch aan dat die erbij is wanneer ze opgehaald worden en in zo'n trailertje gestouwd worden.

Dat weet je dus niet. Misschien zijn de paarden tussentijds overgezet van een grote trailer naar een kleine trailer. Hoe dan ook, het is maar goed dat ze van de weg zijn gehaald.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:58

Rianne11_42 schreef:

Zijn genoeg mensen die daar echt geen probleem van maken.. Geld is geld.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:04

uuuh, no way dat mijn paarden in zon land terecht komen! arme paardjes eerst de luxe van Nederland gewend en dan.....vind ook dat de vorige eigenaar hier schuld aan heeft. Vertelde laatst iemand dat ze een test hadden gedaan als kopers voor een paard en dan met een slachtvrachtwagen aan komen rijden...hoeveel van jullie laten de wagen rechtsomkeert maken en hoeveel zetten zelf hun paardje erin?

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:40

Hoop voor de paarden dat ze in Oostenrijk kunnen blijven...brrr het idee dat je paarden verkoopt aan zo''n engerd...Maar ja je weet het niet he, misschien heeft de eigenaar ze wel aan een handelaar gekocht en niet direct aan die Roemeen....
Lijkt me veel leuker voor ze om een arresleetje in Oostenrijk gaan trekken...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:11

Ninette schreef:
uuuh, no way dat mijn paarden in zon land terecht komen! arme paardjes eerst de luxe van Nederland gewend en dan.....vind ook dat de vorige eigenaar hier schuld aan heeft. Vertelde laatst iemand dat ze een test hadden gedaan als kopers voor een paard en dan met een slachtvrachtwagen aan komen rijden...hoeveel van jullie laten de wagen rechtsomkeert maken en hoeveel zetten zelf hun paardje erin?

Als de dochter van de slager mijn paard wilt kopen dat ik nu fictief te koop heb.. Dan mag het dier mee als het bijvoorbeeld voor €2000 euro verkocht word. Echt niet dat ze het dier dan voor die prijs gaan slachten hoor.
Kan toch prima als enkel vervoer naar het nieuwe goede huisje dient. Waarom als dochter van een slager een trailer huren als je zelf een prima wagentje hebt?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:48

3000 euro? Dan hopelijk niet voor beide paarden samen.

Abel1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:10

Een paspoort is geen stamboek papier.
Ze hoeven dus niet stamboek te zijn.
Er zijn zat friese paarden zonder papier.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:32

"Als de dochter van de slager mijn paard wilt kopen dat ik nu fictief te koop heb.. Dan mag het dier mee als het bijvoorbeeld voor €2000 euro verkocht word. Echt niet dat ze het dier dan voor die prijs gaan slachten hoor.
Kan toch prima als enkel vervoer naar het nieuwe goede huisje dient. Waarom als dochter van een slager een trailer huren als je zelf een prima wagentje hebt?"

:?

dochter van de slager.....hmmmm

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:35

Balou_k schreef:
Ninette schreef:

Als de dochter van de slager mijn paard wilt kopen dat ik nu fictief te koop heb.. Dan mag het dier mee als het bijvoorbeeld voor €2000 euro verkocht word. Echt niet dat ze het dier dan voor die prijs gaan slachten hoor.
Kan toch prima als enkel vervoer naar het nieuwe goede huisje dient. Waarom als dochter van een slager een trailer huren als je zelf een prima wagentje hebt?

Volkomen mee eens, geen slager die zo dom is om 1500 euro weg te smijten. Slachtprijs is erg laag namelijk.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:36

NoaC schreef:
3000 euro? Dan hopelijk niet voor beide paarden samen.

hoezo?
paarden zijn niks meer waar tegenwoordig.
en wij weten leeftijd, toestand, afstamming e.d niet dus op basis van het bericht vind ik 3000 veel hoor.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:11

bethje31 schreef:
"Als de dochter van de slager mijn paard wilt kopen dat ik nu fictief te koop heb.. Dan mag het dier mee als het bijvoorbeeld voor €2000 euro verkocht word. Echt niet dat ze het dier dan voor die prijs gaan slachten hoor.
Kan toch prima als enkel vervoer naar het nieuwe goede huisje dient. Waarom als dochter van een slager een trailer huren als je zelf een prima wagentje hebt?"

:?

dochter van de slager.....hmmmm

Nichtje, neefje, slager zelf die wilt rijden, mennen weet ik het..
Maar geen slager die een paard koopt voor €2000,- en het gaat slachten..
Zo een wagen zegt dus niks wat dat betreft.

MedHorses2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:57

Zielige paardjes:(

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:44

Ik vind zo'n 1 paards-trailer al best wel klein voor 1 paard (niet dat ie niet kan bewegen, maar als je vergelijkt met een grote stal waar die helemaal kan rond draaien), laat staan voor 2 paarden :l

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:48

Die moesten echt hun adem inhouden!
Arme beesies...

Herbivoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:09

Ging hier vorig jaar ergens hooi kopen, waren ze net klaar met 3 (!) paarden in te laden in een 2-paardstrailer.
Gingen naar Roemenie.
Ze zeiden dat ze op die manier lekker stevig stonden (Ja duh, ze konden geen poot verzetten).
Vonden ze heel normaal. Getver.
Maar dat gebeurde dus wekelijks.......

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:17

Wat maakt een slachtvrachtwagen anders dan een andere grote vrachtwagen voor paarden?
Daar ben ik nu dan wel benieuwd naar.
Ik ken heel wat diertransportwagens, maar ik ken er niet 1 die specifiek of uitsluitend voor slachtdieren gebruikt wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:41

Dat dat past zeg... Dat is waar ik me vooral over verbaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:47

Janine1990 schreef:
Dat dat past zeg... Dat is waar ik me vooral over verbaas...

Moest ik ook aan denken..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:51

dat de dieren er in gegaan zijn verbaast me nog het meeste :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:52

little_birdy schreef:
dat de dieren er in gegaan zijn verbaast me nog het meeste :oo

Nouja, dat ook :D