Paardenhouder vast voor misbruik meisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Paardenhouder vast voor misbruik meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:34

Bron: Bokt.nl/Omroepgelderland.nl

OLDEBROEK - Een paardenhouder van 72 uit de gemeente Oldebroek is opgepakt door de politie, omdat hij ten minste vijf meisjes zou hebben misbruikt. De kinderen verzorgden de paarden die bij de man in de stal stonden. Vijf meisjes hebben een verklaring tegen de 72-jarige afgelegd.

De politie denkt dat er misschien nog meer vrouwen en meisjes slachtoffer zijn geworden. Aan hen wordt gevraagd ook aangifte te doen. De verdachte wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Goudlokje1

Re: Paardenhouder vast voor misbruik meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:35

Gadverdamme!!! Het is maar goed dat er aangifte tegen gedaan wordt...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:44

Ik wacht het eerst maar eens rustig af... Het zal niet de eerste keer zijn dat het een hetze is. Hoop natuurlijk dat het niet waar is en dat de man onterecht vast zit. Altijd in en in triest als meisjes hier slachtoffer van worden, zo gemakkelijk te chanteren met een geliefde viervoeter...

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:46

:oo

Erg triest, en blijkbaar hier om de hoek ook nog!! Maar goed dat ze aangifte hebben gedaan.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:58

Bah! Oude viespeuk.. flink straffen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:24

Ik denk dat het vaker voorkomt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:25

eenitraM schreef:
Ik denk dat het vaker voorkomt..

Ooooh dat weet ik wel zeker.
Ik ben er gelukkig zelf geen slachtoffer van geweest en ben niet van plan dat ooit te worden.
Maar ik weet in mijn omgeving wel meiden... Triest hoor, heel erg triest.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:39

Dat is hier een paar jaar geleden heel groot aan t licht gekomen!... Hopelijk is het in dit geval loos alarm...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:45

Oh jeetje.. Ik geloof dat ik weet waar deze man woont. Mijn paard staat een paar huizen verderop. Kan het kloppen dat dit al wel een tijdje speeld? Dat huis staat al een tijd leeg. Zijn paarden zijn in beslag genomen. Maar ik kan het ook fout hebben.. Verschrikkelijk..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:12

Caesar schreef:
Ik wacht het eerst maar eens rustig af... Het zal niet de eerste keer zijn dat het een hetze is. Hoop natuurlijk dat het niet waar is en dat de man onterecht vast zit. Altijd in en in triest als meisjes hier slachtoffer van worden, zo gemakkelijk te chanteren met een geliefde viervoeter...

helemaal mee eens, hoeveel van die meisjes krijgen een hekel aan iemand omdat die iets anders vraagt van de pony's en hoeveel meisjes zien het wel niet als misbruik als iemand van een andere generatie een arm om ze heen slaat of ze lieve schat noemen...schreeuwen dat het misbruik is is maar wat makkelijk.

MedHorses2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:30

Vet goed van de meiden dat ze aangiften hebben gedaan!
Hopelijk komt hij vast te zitten!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:55

Achteraf had ik als meisje ook aangifte moeten doen tegen de man van wie ik zijn paardjes verzorgde.
Maar op een bepaalde leeftijd weet je niet beter, schaam je er voor en ben je bang dat je verzorgpaard kwijt raakt.
Nu jaren later kijk ik daar toch wel anders op terug.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:59

Zo dat is niet niks en behoorlijk dicht in de buurt en ik begin zelfs te twijfelen of dat niet die man was die ik 2 jaar geleden aan de telefoon had. Ik had een advertentie geplaats dat ik een bijrijdpaard zocht en de afstand die ik ervoor over had was rond een straal van 15 km dus daar viel Oldenbroek ook in. Toen kreeg ik een telefoontje en de man die vroeg me lengte en gewicht en alles en bleef maar zeggen mooi mooi. en toen begon hij opeens over dat hij wel een paard had voor mij, maar dan moest ik wel eerst met hem 'knuffelen' heb nee gezegd en de telefoon weggedrukt. ben ze naam vergeten maar anders..

dapper dan 1 van de meisjes aangifte wilde doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:11

Gatverdamme!
Toen ik nog naar de basisschool ging woonde er bij ons in de buurt een oude man met heel veel katten. Alle jonge meisjes uit de buurt mochten van hem een kat uitzoeken maar de katten bleven wel bij hem en de meisjes mochten "hun" kat dan zoveel bij hem bezoeken als ze maar wilden. Ik vond het er erg vies in huis dus ik ben er gelukkig maar 1 keer binnen geweest, maar na een paar weken kwam het ene na het andere meisje met een verhaal naar buiten dat de man ze had betast en/of zijn slaapkamer in had gelokt. Bah!
Die man was toen heel snel verdwenen uit dat huis.
Arme kinderen die nu weer slachtoffer zijn geworden van deze man. Wanneer hij schuldig is hoop ik op een flinke straf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:24

annebe schreef:
Achteraf had ik als meisje ook aangifte moeten doen tegen de man van wie ik zijn paardjes verzorgde.
Maar op een bepaalde leeftijd weet je niet beter, schaam je er voor en ben je bang dat je verzorgpaard kwijt raakt.
Nu jaren later kijk ik daar toch wel anders op terug.

Herkenbaar Annebe. Ik had ook van die fijne verzorgpaarden in Emst...., alleen een beetje jammer van de eigenaar.
Ik vond het zielig voor zijn vrouw...... , en ach echt verkrachting oid was het niet... Bleef beperkt. En soms dacht ik als ik weer weg was dat ik het me gewoon had verbeeld.

Nu hoop ik , tegenbeter weten in, dat het daarnaa niet doorgegaan is met anderen... Maar ik had natuurlijk aangifte moeten doen.

Ik had ook medelijden met hem. Ik zag wel hoe moeilijk hij het daarmee had. Dus de ene keer was hij heel onaardig tegen me en heel afstandelijk ( pfeeeuw wat was ik dan blij) en de andere keer....

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:35

Grrr.. Als het de man is, wie ik denk dat het is, dan is dit niet zijn eerste keer. (Zoals ik de reacties hierboven lees, hebben we het over dezelfde man.)
Die man heeft namelijk zo'n 10 jaar geleden ook al vast gezeten wegens misbruik van kinderen o.a. op de manege, die hij toen had.
Zo zie je maar, een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken...
Ik hoop echt, dat het (wat psm ook al zei) loos alarm is, maar ik vrees het ergste..
Ik wens de getroffen meiden heel veel sterkte met het het verwerken en respect dat jullie hem hebben aangegeven!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 06:39

Goh dat bericht heeft mij gisteren ook bereikt rocky, dat het om dezelfde man gaat... Tjee...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:05

geen idee welke man dat is maar niet ver weg van hier, maar gatver, en wat goed van die meisjes dat ze aangifte hebben gedaan!
Respect voor die meiden, want dat lijkt me verdomde moeilijk !
en die man opsluiten en nooit meer loslaten

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:40

pff jezus! waarom kunnen oude vieze mannentjes niet gewoon van kinderen afblijven! of waarom kunnen mensen sowieso niet van elkaar afblijven als het ongewenst is?
Toevallig werd ik gisteren gebeld, heb ook een ad op mp staan dat ik een verzorgpony zoek, door een of andere jeroen hij vroeg of ik die leuke paarden verzorgster was. dus ik was meteen op me hoede. ik zei dus: Dat zou kunnen, hoezo?
hij: ik zoek nog een leuke hete date
ik: wat denk je dat ik ben....
hij: kun je veel mee verdienen hoor
dus ik maar doei gezegd en opgehangen...vieze kereltjes...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:19

Ik weet haast bijna zeker dat ik de man in kwestie ook ken. Heb ook bij hem gereden, ook in de tijd dat er al eerder problemen waren bij hem. Zelf geloofde ik het toen niet, als het echt waar is bah, verschrikkelijk. Paarden zijn een makkelijke middel om meisjes in de buurt te krijgen.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:21

heh bah! Sterkte voor de slachtoffers !

verenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:02

gadver die oude kerels moeten is hun handjes thuis houden!
zoveel sterkte voor die meiden heel dapper dat ze aangifte hebben gedaan..
het idee dat dit zo dicht bij je eigen huis/ omgeving gebeurt is echt om van te walgen! >:(
die paarden waren gwn een lokaas!! BAH!! dit kan niet ongestraft blijven BAH BAH BAH!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:36

Is dit trouwens zo'n handelsstal? (beetje oude bende?)