De bonte Grand Prix-hengst Art Deco (v. Samber) is maandag op dertigjarige leeftijd overleden, vermoedelijk aan een hartaanval.
De voor de RSPS, Oldenburg GOV en ISR goedgekeurde dekhengst Art Deco was de eerste goedgekeurde pinto warmbloed in de USA.
"Hij was een opmerkelijke individu. Eerder die dag leek hij in goede gezondheid te zijn en hij had zijn ontbijt goed opgegeten en gedroeg zich als normaal. Toen ik in de avond naar de stal ging vond ik hem reeds vredig overleden, ik denk dat hij een hartaanval heeft gehad." aldus eigenaar Elizabeth Hall.
Art Deco werd in 1983 geboren uit een Sambermerrie. De in Zweden geboren Anne Gribbons ontdekte hem in Nederland en importeerde de zwartwitte pinto naar de USA. Op vierjarige leeftijd kocht Elizabeth Hall hem.
Vanaf 1988 startte Art Deco op basisniveau en stroomde in 1990 al door naar Prix St George niveau. Drie jaar later maakte hij al de overstap naar de Grand Prix. Gedurende zijn actieve sportleven werd Art Deco getraind en gereden door ruiters als James Kofor, Kathy Whitehous en James Houston
Zag en las het via facbook, ook echt veel reactie aldaar, in amerika is hij daar ook zeer gewild geweest voor fokkerij. Hij is daar met liefde verzorgd, kan niet anders.
Ketaki
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-13 13:42
agerrits schreef:
Zag en las het via facbook, ook echt veel reactie aldaar, in amerika is hij daar ook zeer gewild geweest voor fokkerij. Hij is daar met liefde verzorgd, kan niet anders.
idd, en wat een prachtige leeftijd heeft ie behaald zeg