Volgens de Zweedse producent Gunnar Dafgard, leverancier van de Ikea-gehaktballen, zat er de laatste drie weken geen paard in zijn vlees. „Bij 320 monsters van de laatste 3 weken zijn geen sporen van paardenvlees aangetroffen”, aldus het bedrijf dinsdag. De onderneming voerde de tests zelf uit. Ikea houdt uit voorzorg de balletjes uit de handel, in afwachting van eigen onderzoek. De meubelketen staakte maandag in bijna heel Europa de verkoop van zijn Zweedse gehaktballen, nadat Tsjechische autoriteiten paardenvlees hadden gevonden in een partij die afkomstig was van Dafgard. Een Ikea-woordvoerder in Nederland verwacht de resultaten van het Nederlandse onderzoek niet voor het eind van deze week. Twee weken geleden werden al vleesproducten getest. Toen werd geen paardenvlees gevonden
Ik hoorde op 538 dat er 1 tot 10 procent paard in zit?
Anoli
Geplaatst: 27-02-13 19:50
Hou toch op met dat gezeur, doe gewoon die balletjes terug in de schappen.
Iedereen is altijd vol lof over die balletjes en nu bekend is dat er paardenvlees in zit mogen ze niet meer verkocht worden de verkoop zal er echt niet minder om worden hoor
Het gaat er niet om of het lekker is of niet Anoli. Het is onbekend wat de herkomst is van dit vlees, welke medicijnen er in zitten enz. Iets met arsenicum smaakt misschien ook wel prima maar goed voor je is het absoluut niet, ik neem aan dat je hier dan ook wel van op de hoogte wilt wezen.
Tja en aan de andere kant het gebeurt waarschijnlijk al jaren, waarom dan nu ineens er zoveel ophef over maken...
Iedereen doet alsof de wereld vergaat... Natuurlijk is het niet netjes wat er gebeurt en mensen kúnnen een gezondheidsrisico lopen... maar alsof het vlees van de plofkippen en de varkens en koeien zo goed zijn met hun vol met AB gepompte lichamen.... Daar hoor je dan weer niemand over.
Ja, logisch.. Die stukjes paard komen gewoon van paarden die zich in het slachthuis als koeien verkleed hadden en zo iedereen om de tuin geleid hebben. Daar kan die leverancier heus niets aan doen. Eigenlijk is hij gewoon opgelicht!
Ik hoorde ook dat idd iets van 10 % paardenvlees bevat. Vind al de commotie rondom het paardenvlees aan de ene kant wel opvallend, het is toch bekend dat paarden geslacht worden en dus ook logisch dat er producten met paardenvlees zijn? Bovendien, bij gehakt wordt toch ook niet echt precies vermeld hoeveel rund of schapen of weet ik veel wat voor vlees er in zit
Iedereen weet nu toch dat het er in zou kunnen zitten? Gooi ze er gewoon weer in! Iedereen kan toch zelf kiezen of ze het eten? Ik wel in ieder geval!!!! Jammie!!!!!
cyrus
Geplaatst: 28-02-13 08:42
In dit slachthuis worden ook paarden geslacht. Produkt kan sporen van paard bevatten....