Vitalis al geselecteerd voor WK Verden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Vitalis al geselecteerd voor WK Verden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 14:47

www.kwpn.nl

De zesjarige Vivaldi-zoon Vitalis en Charlotte Jorst hebben een eerste stap gezet op weg naar het WK voor jonge dressuurpaarden in Verden. Al vroeg in het Amerikaanse seizoen heeft de combinatie voldaan aan de minimumscore van 7,8 gemiddeld om in aanmerking te komen voor een eventuele WK-kwalificatie. De twee paarden met de hoogste gemiddelde score van alle selectiewedstrijden worden naar Verden gestuurd.

In het weekend debuteerde de Deense Charlotte Jorst met haar KWPN-gefokte Vitalis (tweede bezichtiging PROK v.Vivaldi uit Tolivia elite sport-dres van D-Day, fokkers A. de Crom uit Weert en W. Verbakel uit Heusden) op het Mid-Winter Dressage Festival in Burbank in Californië. De combinatie won hun proef, een prestatie die werd beloond met 79%. Ze eindigden hiermee ruim voor de andere deelnemers.

Hans Peter Minderhoud reed de hengst ongeveer een jaar lang, voordat hij in september 2012 naar de USA verkocht werd aan zijn leerlinge Charlotte Jorst. Vorig jaar werd Vitalis onder Hans Peter Minderhoud vijfde in de Pavo Cup en nam hij onder Marieke van der Putten deel aan het WK in Verden, met een mooie zesde plaats in de kleine finale.

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:23

Ik wist helemaal niet dat Vitalis verkocht was naar de USA... Dat heb ik dan vast eventjes gemist. :')

Seasons

Re: Vitalis al geselecteerd voor WK Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:29

Ik wist ook niet dat hij verkocht was! Zonde... weer een topper weg uit NL!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Vitalis al geselecteerd voor WK Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:25

En weer jammer van de KWPN arrogantie om niet te vermelden dat hij wél Westfaals goedgekeurd is...