Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Air schreef:''De omgang en het nauwe contact met het dier vraagt een hoge mate van empathie en gevoeligheid voor de subtiele lichaamstaal van het paard.''
Ik vraag me hierbij wel af waar ze geweest zijn.. aangezien er zoveel topics te vinden zijn met problemen wat een gebrek aan luisteren naar het paard is.
Plus dat de ''geen gelul in de krul'' instructie als paddenstoelen uit de grond schieten
Air schreef:''De omgang en het nauwe contact met het dier vraagt een hoge mate van empathie en gevoeligheid voor de subtiele lichaamstaal van het paard.''
Ik vraag me hierbij wel af waar ze geweest zijn.. aangezien er zoveel topics te vinden zijn met problemen wat een gebrek aan luisteren naar het paard is.
Plus dat de ''geen gelul in de krul'' instructie als paddenstoelen uit de grond schieten
. Al vraag ik mij af je een beter mens wordt van paardrijden of dat mensen die (willen gaan) paardrijden betere (sociaal vaardiger etc) mensen zijn? In andere onderzoeken (heb geen bronnen bij de hand) wordt aangegeven dat mensen die graag met dieren omgaan, van nature zorgzamer en socialer zijn. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van interviews terwijl een voor (voor je gaat paardrijden) en na (bepaalde tijd aan het paardrijden) onderzoek beter op zijn plek zou zijn (ook met controlegroep) dan pas zou je concreet oorzaak-gevolg kunnen meten.
tylando schreef:hahha idd!
bokt kan hier een heel goed voorbeeld van zijn!