http://www.knhs.nl
In het Noorse Vestfold werd het bijna twee weken durende internationale concours hippique afgesloten met de Grote Prijs. Zeven combinaties drongen door tot de barrage, waaronder maar liefst vijf Nederlanders.
Tot grote vreugde van het thuispubliek ging de zege naar de laatste starter in de barrage, de Noor Ole Kristoffer Meland met Mira. Hij stootte daarmee Joep Raijmakers met Van Schijndel's Winston van de leidende positie. Jur Vrieling ging als eerste van start in de barrage met VDL Zavall en eindigde als derde.
"Ik denk dat ik de barrage met heel veel lef heb gereden en vooral in de laatste lijn naar een zware oxer bleef ik voluit vooruit rijden. Achteraf net niet hard genoeg, maar ik ben best tevreden met deze tweede plaats", aldus Joep Raijmakers. Ook Vrieling was te spreken over de derde plek. "Dit is de tweede Grote Prijs voor Zavall VDL, en dan tweede worden. Misschien had ik in de barrage iets meer risico kunnen nemen, maar misschien hadden we dan een fout gehad", aldus Vrieling.
Meer info zie: http://www.eef.ae
Uitslag Grote Prijs (1.50m) (za):
1) Ole Kristoffer Meland (Noo) - Mira VIII - 0 / 0 - 33.46
2) Joep Raijmakers (Asten) - Van Schijndel's Winston (Cantos x Concorde) - 0 / 0 - 34.22
3) Jur Vrieling (Holwierde) - VDL Zavall (Casall x Emilion) - 0 / 0 - 35.01
Uitslag finale Medium Tour (1.45m) (za):
1) Björn Egberink (Holten) - Zazou - 53.89
2) Jur Vrieling - Flashdance van de Kalevalki (Kashmir van Schuttershof x Gottwald - 56.06
3) Cornelia Emilie Kasin (Noo) - Lacosta - 56.38
Uitslag Big Tour 1.45m (vr):
1) Geir Gulliksen (Noo) - Edesa S Banjan - 0 / 0 - 26.51
2) Harrie Wiering (Borne) - World Wide (Corland x Animo) - 0 / 0 - 28.32
3) Maia Stange Rösholm (Noo) - Window - 0 / 0 - 28.44
Uitslag Big Tour 1.45m (do):
1) Morten Djupvik (Noo) - Valle Blanche - 0 / 59.23
2) Tim Hendrix (Baarlo) - Varanka SFN (Gran Corrado x Hamlet) - 0 / 59.71
3) Dirk Schröder (Dui) - Sir Poldi - 0 / 60.15
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 24-02-13 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt