Bathmen te Paard kijkt na tegenslag weer vooruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bathmen te Paard kijkt na tegenslag weer vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 17:00

http://www.rtvoost.nl/ /www.bokt.nl

Na jaren van tegenslag willen paardensportliefhebbers in Bathmen alle ellende van zich afspoelen. Het evenement Bathmen te Paard, dit weekeinde begonnen, moet dat bewerkstelligen. Inbraken, een grote brand en een ingrijpend dierenvirus. Bij manege 't Ruiterkamp in Bathmen ging het de afgelopen jaren niet van een leien dakje. De manege werd telkens weer door ellende getroffen. Inbraken zorgden voor grote schade en een verzengende brand legde een groot deel van de manege in de as. Vorig jaar moest het evenement Bathmen te Paard worden afgebroken nadat het rhinovirus was uitgebroken; een voor paarden zeer besmettelijke infectie aan de luchtwegen.

Maar inmiddels lijkt het tij gekeerd op 't Ruiterkamp. De manege is na de brand weer opgebouwd en uitgebreid. De kantine bijvoorbeeld is veel groter dan voorheen. En Bathmen te Paard beleeft een prachtig eerste weekeinde met onder meer een tuigpaardenshow en veel jonge ruiters en amazones in de ring. 'We hopen dat het onheil ons vanaf nu bespaard blijft', aldus voorzitter Johan Jansen van Bathmen te Paard, dat nog een volle week duurt. 'En we hopen daarbij natuurlijk op veel toeschouwers voor ons evenement'.

video

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:13

Vandaag daar wedstrijd gehad! Alles was weer top geregeld! +:)+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:21

Gister genoten van de Tuigpaardenavond, die z'n primeur beleefde tijdens dit evenement.
Vandaag even wezen kijken naar de ponyruiters, altijd leuk om te zien.

Morgen misschien nog even naar de pony-derby, volgende week de paardenderby en zaterdag...... mijn persoonlijke favoriet: de menavond! *\o/*

Helaas hebben ze geen bruin-café-arrangement meer (€25,= excl. 7,50 entree, incl. drankjes en hapjes, op gereserveerde zitplaatsen) omdat er een hoop mensen daar vorig jaar misbruik van hebben gemaakt door de drankjes door te geven aan personen die géén arrangement hadden geboekt. Jammer dat enkelen het voor de rest moeten verpesten _-:( Had me zo verheugd op de menavond bruincafé arrangement. -O-
Maar 't zal als nog een prachtige avond worden!

2000_rachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:57

JoyCiej007 schreef:
Gister genoten van de Tuigpaardenavond, die z'n primeur beleefde tijdens dit evenement.
Vandaag even wezen kijken naar de ponyruiters, altijd leuk om te zien.

Morgen misschien nog even naar de pony-derby, volgende week de paardenderby en zaterdag...... mijn persoonlijke favoriet: de menavond! *\o/*

Helaas hebben ze geen bruin-café-arrangement meer (€25,= excl. 7,50 entree, incl. drankjes en hapjes, op gereserveerde zitplaatsen) omdat er een hoop mensen daar vorig jaar misbruik van hebben gemaakt door de drankjes door te geven aan personen die géén arrangement hadden geboekt. Jammer dat enkelen het voor de rest moeten verpesten _-:( Had me zo verheugd op de menavond bruincafé arrangement. -O-
Maar 't zal als nog een prachtige avond worden!

ik ga morgen ook even naar de pony-derby :)

steph94xx

Re: Bathmen te Paard kijkt na tegenslag weer vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:32

Bathmen te paard is ons evenement !!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:21

Oh was dat de reden? Jammer, wij zaten vorig jaar met onze stal in het bruin café met de Derby. Was reuzegezellig.
Morgen even bij de ponyderby kijken en dinsdag start Mark zelf. En we gaan denk ik woensdag nog wel naar de Derby.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:30

Leuk om te zien. Toen ik (< ) 10 jaar reed ik daar ( De Molenruiters). Als ik er langs rij komen goede herinneringen boven :D ;)
Op naar geweldige jaren voor deze club.

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:24

ik ben ziek! jammer dat ik niet kan komen! grrr maar het is ze zo gegund geen pech te hebben! veel plezier iedereen die gaat kijken! en geniet ervan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:33

Bar:
ja, ontzettend jammer hé. 2 jaar terug was het volgens mij toen voor het eerst, en toen heb ik dat met 2 vrienden geboekt. Was ontzéttend goed geregeld, echt heel netjes. Iedere keer als je je glas bijna leeg had, werd er weer een nieuwe neergezet. Grote schalen met lekkere hapjes. Leuke en aardige bediening. Stoelen gereserveerd op mooi plekje. Echt super. Zó zonde dat er dan van die mensen zijn die het zonodig voor de rest moeten verpesten...... het schijnt echt op grote schaal gebeurd te zijn, dat een hele hoop drank is gegaan naar mensen zonder arrangement. Ze werkten wel met bandjes om de pols, maar ja als mensen gewoon bij de uitgang van dat 'podiumpje' gaan staan en op die manier al hun vrienden van drank voorzien...... De organisatie vond het jammer om voor 'politie-agentje' te spelen, maarja ik denk dat als ze dat hadden gedaan, gewoon kordaat optreden en bijv. 1 persoon daar bij de in/uitgang neerzetten, dat je dan al een hele hoop kan voorkomen. En gewoon glazen laten staan, niet meenemen.

Hopelijk komt het volgend jaar wel weer terug, en anders help ik wel mee met denken/organiseren, haha. Ik betaal graag wat extra's als ik een mooi plekkie kan krijgen met lekkere hapjes en drankjes erbij. Gewoon een lekker avondje uit.

Petra: wat jammer! hier thuis ook 2 zieken. Ben al vurig aan het hopen dat ik het mooi oversla dit keer. Want vorig jaar menavond moeten missen door de Rhino (afgelast) en als ik nu óók de menavond weer moet missen, ga ik dat niet leuk vinden! Kijk er altijd het hele jaar naar uit!

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 03:47

ja ik had er ook zin in! mooi kijken na al het moois in de bak, en beetje andere menners ontmoeten!

maar heb gewoon het hele hoofd pot dicht zitten! keelpijn als een gek, bijna geen stem meer! hoest me helemaal kapot! daar doe ik mezelf geen plezier mee maar anderen ook niet! aangezien ik dan een wandelend besmettings-gevaar ben voor al de andere mensen!

ik hoop ook dat het jou overslaat!!! en inderdaad jammer dat sommige mensen iets verknooien voor de rest van de mensen!
Helaas gebeuren dat soort dingen wel vaker! ga lekker genieten wanneer je weer gaat!! :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:04

De menavond is pas volgende week zaterdag, 2 maart. Wie weet heb je dan nog wel genoeg tijd om goed op te knappen. Je weet maar nooit! Dankje. Even kijken of ik vanmiddag naar ponyderby ga. Ga nl. niet fietsen met dit weer, even kijken of ik beschikking heb over een auto. Per bus kan ook wel, maar dan moet ik weer eerst naar het station en dan ben je bijna een uur onderweg..... hoezo omslachtig.

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:42

ja ik hoop dat ik dan beter ben! heb daar echt heel veel zin in om heen te gaan!
eerst maar eens kijken of ik dan opgeknapt ben! hoop het! is het nog gelukt om naar de ponyderby te kijken? was echt klote weer!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:52

helaas is dat zo ver weg! anders had ik zeker gekomen

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:53

Ik rij bij Bathmen, dus de hele week gratis entree, mooi gebruik van maken. Ben gister bij de pony derby wezen kijken en woensdag weer bij de paarden. Morgen avond moet ik het parcour zitten als parcour hulp.