IJzersterk optreden Megan Laseur in KNHS VDB Cup Junioren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

IJzersterk optreden Megan Laseur in KNHS VDB Cup Junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 15:05

http://www.knhs.nl

In de KNHS VDB Cup voor junioren, die zaterdag in paardensportcentrum De Hoffmeyer in Ambt Delden werd verreden, was Megan Laseur oppermachtig. De 16-jarige VMBO scholiere won niet alleen de wedstrijd, maar legde ook beslag op de derde en vierde plaats.

"Soms zit het mee en soms zit het tegen, maar nu liep het allemaal heel erg fijn", vertelde Megan Laseur. Parcoursbouw Jos Brinkman had voor de junioren een pittig parcours neergezet, waarover zes combinaties foutloos wisten te blijven. "Het was een parcours waarin de nodige technische problemen opgelost moesten worden en de hindernissen stonden ook hoog genoeg, maar gelukkig reed ik zelf ook goed", vervolgde de zelfbewuste jeugdige amazone. Op de vraag of er nu een kaderplaats voor haar in zit vertelde ze daarop te hopen. "Bondscoach Roelof Bril maakt na de Nederlandse Kampioenschappen in Mierlo daarover iets bekend. Deze drie top vier klasseringen zeggen niet dat ik nu ook in het kader kom. Alleen als ik heel goed mijn best blijf doen en in de aanloop naar het NK goede prestaties blijf boeken komt een plaats in het kader dichterbij". Laseur won de wedstrijd met Zorah, werd derde met Georgia en vierde met Arielle. Demi van Grunsven eindigde met San Serai als tweede, terwijl Teun Vestjens met Uzelma vijfde werd, gevolgd door Fred van Straaten met Zabelle-S.

Uitslag KNHS VDB Cup Junioren:

1) Megan Laseur (Soest) - Zorah (v. onbekend) - 0 / 0 - 36.35
2) Demi van Grunsven (Erp) - San Serai (v. Stakkato Gold) - 0 / 0 - 36.53
3) Megan Laseur - Georgia (v. Iuron) - 0 / 0 - 38.87
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 17-02-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:47

de appel valt niet ver van de boom....