Dennis van den Brink in KNHS VDB Cup YR niet te verslaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Dennis van den Brink in KNHS VDB Cup YR niet te verslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 15:01

www.knhs.nl

Als afsluiting van een lange dag hippische topsport voor de jeugd die zaterdag in paardensportcentrum De Hoffmeyer in Ambt Delden werd gehouden kwamen de Young Riders in actie. In een uiterst spannende barrage wist Dennis van den Brink met Ultra om Jesper Romp met Balouska nipt voor te blijven, terwijl Shanice Roozeboom met Windsor en Don Willemsen met Sid de derde prijs moesten delen.

"Het was best wel een zwaar parcours en overal werden foutjes gemaakt. Vooral aan het einde van het parcours stond op een gebroken lijn een combinatie van twee oxers en die eisten hun tol. Voor mijn paard Ultra was dit de eerste wedstrijd op het niveau van de VDB Cup. Ultra is een zeer voorzichtig paard, maar hij is niet te groot en pakte werkelijk heel goed aan. In de barrage moest ik van start voor Jesper Romp, waarvan ik weet dat hij heel snel kan zijn. Met Balouska won hij onlangs nog een wedstrijd in Enschede. Ik reed een echt snel rondje, maar durfde nog niet te juichen. Uiteindelijk was mijn eindtijd na een foutloze rit 34.42 sec., terwijl de chronometers bij Jesper stil bleven staan na 34.67 sec. We hadden samen wel een gat geslagen, want Shanice Roozeboom en Don Willemsen eindigden als gedeeld derde in een tijd van 37.11 sec.", vertelde Dennis van den Brink.

Aan deze wedstrijd ging een inloopwedstrijd vooraf, die gewonnen werd door Jesper Romp met La Boom. Ken Willemsen legde met Celena Z beslag op de tweede plek, terwijl Isabelle van Straaten met Belleza S als derde eindigde. "Deze wedstrijd is belangrijk om de combinaties de kans te geven aan de accommodatie te wennen", vertelde Rob Ehrens, die als bondscoach van de senioren de taak van de bondscoach van junioren en Young Riders even waarnam voor Roelof Bril. "Op het moment dat Bril werd benoemd tot bondscoach had hij zijn vakantie al geboekt", verklaarde Ehrens de absentie van Bril. Over de wedstrijd was Ehrens zeer te spreken. Voor junioren en Young Riders was de lijn van het parcours identiek en om een leegloop van publiek te voorkomen hadden we besloten dat de barrage van de junioren pas na de wedstrijd voor de Young Riders zou worden verreden en daardoor zijn we er in geslaagd om het publiek vast te houden".
De bondscoach was ook te spreken over de technische zwaarte van het parcours. "De ruiters moesten goed hebben nagedacht hoe ze het parcours dachten te rijden. De technische opgaves maakten het een pittig parcours. Zo was er een gebroken lijn die in zes of in zeven galopsprongen overwonnen kon worden en als ruiter moest je van tevoren weten hoe je die afstand wilde rijden. Omdat het een mooie en faire proef was kregen we in beide wedstrijden een select aantal combinaties in de barrage, waardoor de spanning tot het laatst bewaard bleef", aldus Ehrens, die zei terug te kijken op een mooie dag met faire sport, een goed georganiseerd evenement en een uiterst vriendelijke organisatie.

Uitslag KNHS VDB Cup Young Riders:

1) Dennis van den Brink (Nijkerkerveen) - Ultra (v. Casall) - 0 / 0 - 34.42
2) Jesper Romp (Tilburg) - Balouska (v. Stakkato Gold) - 0 / 0 - 34.67
3) Shanice Roozeboom (Zwolle) - Windsor (v. Hold Up Premier) - 0 / 0 - 37.11
3) Don Willemsen (Wierden) - Sid (v. Toulon) - 0 / 0 - 37.11

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:35

klein verschil, spannend hoor!

manic

Re: Dennis van den Brink in KNHS VDB Cup YR niet te verslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:33

Motormuis!