Kars Bonhof wint KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Lichte Tour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Kars Bonhof wint KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 17:12

www.knhs.nl

In de KNHS-Raalte Roelofsen Trophy Lichte Tour ging de overwinning naar de eerste starter in de wedstrijd Kars Bonhof met Unbelievable. In de barrage met vijf combinaties wist Lars een tijd neer te zetten die door niemand foutloos verbeterd werd.

De 15-jarige HAVO scholier Kars Bonhof vond het door Jos Brinkman ontworpen parcours netjes gebouwd en zonder grote problemen. "Ik vond het een mooi parcoursm waarbij ik op de één na laatste hindernis alle geluk van de wereld had. Mijn pony Unbelievable toucheerde de bovenste paal behoorlijkm maar gelukkig bleef alles liggen. In de barrage wilde ik de risico's vol aangaan en vanaf de start liep het heel lekker vloeiend en kon ik steeds voluit door rijden", aldus Karsm die een jaar geleden deze pony van zijn zus overnam. "Ik zit er wel eens over te denken om de overstap te maken naar de Zware Tourm maar dan ga ik mijzelf beconcurreren. In de Zware Tour rijd ik met Surprise en daar ben ik ook succesvol mee. Voor mij is het dus handiger om met een pony in de Lichte en een pony in de Zware Tour van start te gaan", vertelde Kars, die hoopt meerdere foutloze resultaten te boeken, om zich zo in de kijker van bondscoach Luc Steeghs te rijden.
Niels Kersten was met Ocean Hill Activa bijna drie seconden langzamer en werd tweede, voor Sanne Thijssen met Calimero, die eerder op de dag al de KNHSHartog Lucerne Trophy winnend had weten af te sluiten.

Luc Steeghs, die als bondscoach de verrichtingen van de ruiters volgde, was van mening dat er door elkaar heen beter werd gereden dan in Roosendaal, de openingswedstrijd van deze serie. "Het was een zeer selectief parcours en voor enkele combinaties was de opgave net te zwaar. Vaak zijn het rijproblemen die de oorzaak zijn van de fouten. Door die rijfouten raakt de pony het vertrouwen kwijt, wat doorwerkt op de ruiter en dan kan de combinatie heel gemakkelijk in een neerwaartse spiraal terecht komen", aldus Steeghs. Steeghs gaf voorafgaand aan de wedstrijd een toelichting op het parcours. "In de uitleg geef ik aan in hoeveel galopsprongen men van hindernis naar hindernis moet rijden. Dan hoop je dat dit wordt opgepikt, want als de lijnen worden gereden zoals ik heb aangegeven hoef je als ruiter nergens in de problemen te komen".

Uitslag KNHS-Roelofsen Raalte Trophy Lichte Tour:

1) Kars Bonhof (Epe) - Unbelievable (v. onbekend)
2) Niels Kersten (Helden) - Ocean Hill Activa (v. onbekend)
3) Sanne Thijssen (Baarlo) - Calimero (v. Casper).