Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vudress schreef:Alsof je rijtechnisch voordeel kunt hebben van een maagzuurremmertje.
Danique_G schreef:Vudress schreef:Alsof je rijtechnisch voordeel kunt hebben van een maagzuurremmertje.
Ik denk dat die regels niet zijn gemaakt omdat het zo bevordelijk voor het rijden is. Maar meer omdat je een 'ziek' paard toch op wedstrijd laat komen door het middel. Of je het daar mee eens bent is een ander punt.
Danique_G schreef:@Janine1990, hoe moet ik dat weten? Ik ben niet van die organisatie. Ik denk meer dat het een regel is uit principe kwestie, ik weet er de achtergrond niet van. Zoals ik eerder zei, het is een vermoeden.
Janine1990 schreef:Danique_G schreef:@Janine1990, hoe moet ik dat weten? Ik ben niet van die organisatie. Ik denk meer dat het een regel is uit principe kwestie, ik weet er de achtergrond niet van. Zoals ik eerder zei, het is een vermoeden.
Maar je denkt dat het middel niet bevorderlijk is voor het rijden? Dan heb je er vast wat meer over gezocht?
En wat voor principe kwestie?
Edit: Puur nieuwsgierig hoor. Ik ben al een paar keer aan het zoeken geweest naar mogelijke bijwerkingen. Ik ben geen apotheker, dus ik ben daarin gewoon een leek. Ik kan alleen geen negatieve bijwerkingen vinden die van positieve invloed zijn op het rijden maar negatief zijn als het gaat om het welzijn van het dier.
Woogy schreef:misschien de maag beschermer in de voerschep gemengd waarmee daarna het voer van het andere paard is ingeschept?
(andersinds logisch, zodra een paard medicijnen voor de maag nodig heeft, is het niet gezond)
_Zsazsa_ schreef:Het gaat er toch om dat het een paard een middel heeft gehad voor de maag, het beinvloed het rijden misschien niet, Maar je rijd wel door met een ziek paard. Daar gaat het om. Waarom de FEI het wel toestaat is mij een raadsel.

_Zsazsa_ schreef:Het gaat er toch om dat het een paard een middel heeft gehad voor de maag, het beinvloed het rijden misschien niet, Maar je rijd wel door met een ziek paard. Daar gaat het om. Waarom de FEI het wel toestaat is mij een raadsel.
Wilawander schreef:Cimitidin is geen maagbeschermer maar een maagzuurremmer dus dat is tegenstrijdig, als maagbeschermer zet je dan erder omeprazol, ulcogant enz. in maar geen cimitidin.
) _Zsazsa_ schreef:Het gaat er toch om dat het een paard een middel heeft gehad voor de maag, het beinvloed het rijden misschien niet, Maar je rijd wel door met een ziek paard. Daar gaat het om. Waarom de FEI het wel toestaat is mij een raadsel.