Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xxrossiexx schreef:Eerlijk gezegd. Denk ik dat de toestand van de dieren niet heel slecht is. Even na gaan hoeveel paarden nu bevroren bakken hebben, daarnaast hebben ze een stal (miss een hele slechte maar ze hebben er één), ze krijgen voer en staan buiten. Dus ik denk dat de dierenbescherming er niet veel aan kan doen, want wat zou iemand zeggen als je dit leest? Dat de dieren dus wel aardig verzorgd werden, ze gingen zelfs naar de hoefsmid.
Maar ik ken de situatie niet, Dit is puur mijn veronderstelling.
Shirley schreef:Citaat:(BTW WEL EEN GEWELDIGE VERVOEGING: AANKLOEG..)
Het is een artikel uit België, zimbabwe ... daar is kloeg gewoon juist !

bron: http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/35/ als je het misschien leuk vindt iets over je eigen taal te lerenCitaat:1.3 Regionaal verschil
In België komt nog af en toe de sterke vervoeging van klagen voor: kloeg. Deze vervoeging is er echter geen standaardtaal. In het hele taalgebied is de zwakke vervoeging klaagde de meest gangbare vervoeging.
Breien, dat van oorsprong een zwakke vervoeging heeft, wordt zowel in Nederland als in België wel eens sterk vervoegd: bree, gebreeën. De sterke vervoeging van breien is evenwel geen standaardtaal.
In België is naast de onregelmatige vorm zei ook de regelmatige vorm zegde gangbaar. Die zwakke vervoeging is standaardtaal in België.