Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebren schreef:Om alle problemen met paarden in de menselijke consumptie te kunnen ondervangen heeft de twee hoevige dieren houderij een pracht systeem. (koe, geit, schaap, varken, enz)
Elk paard een geel oornummer en een verplicht UBN nummer voor de paardenhouder, enz.
maratjesammy schreef:Ariebren schreef:Om alle problemen met paarden in de menselijke consumptie te kunnen ondervangen heeft de twee hoevige dieren houderij een pracht systeem. (koe, geit, schaap, varken, enz)
Elk paard een geel oornummer en een verplicht UBN nummer voor de paardenhouder, enz.
nou never nooit niet dat ik mijn paard laat rondlopen met een geel label aan der oor geniet.
zou er lekker uitzien als je wedstrijden rijdt.
Ariebren schreef:Om alle problemen met paarden in de menselijke consumptie te kunnen ondervangen heeft de twee hoevige dieren houderij een pracht systeem. (koe, geit, schaap, varken, enz)
annnepannne schreef:Ariebren schreef:Om alle problemen met paarden in de menselijke consumptie te kunnen ondervangen heeft de twee hoevige dieren houderij een pracht systeem. (koe, geit, schaap, varken, enz)
Zie maar eens een UBN nummer te krijgen, daar heb je een bedrijf voor nodig, lijkt me nou niet echt realistisch om iedereen die een paard heeft een UBN nummer te laten aanvragen. En ik zie de toegevoegde waarde van een oornummer ook niet echt, is chippen niet genoeg?
Oornummer bestaat uit een nummer dat verwijst naar het paspoort papiertje. (dit is tenminste zo bij koeien, weet niet hoe het bij de andere dieren zit)
Chipnummer bij een paard is toch ook gekoppeld aan het paspoort. Ook een goed systeem dus.
yrsa_karlijn schreef:JG, even nieuwsgierig, maar jij was toch ook bijna kind aan huis bij die slachter in Nijkerk? Je had toen in elk geval heel veel posts erover. Dat je zelfs een schaap had geschoten, ik had eigenlijk gedacht dat jij daar ooit zou gaan werken. Misschien dat je het liever niet verteld dat is ook een mogelijkheid, maar vroeg het mij eigenlijk al een tijdje af en nu in dit topic dacht ik; "vraag het nou toch!"
maratjesammy schreef:nou never nooit niet dat ik mijn paard laat rondlopen met een geel label aan der oor geniet.
zou er lekker uitzien als je wedstrijden rijdt.
annnepannne schreef:Zie maar eens een UBN nummer te krijgen, daar heb je een bedrijf voor nodig, lijkt me nou niet echt realistisch om iedereen die een paard heeft een UBN nummer te laten aanvragen
Sammie schreef:‘Systematisch gebrek aan transparantie maakt het mogelijk illegale praktijken te verhullen. De etiketten op rundvleesproducten moeten consumenten informeren over de geboorteplek, veehouderij en slacht. Inspecties moeten systematisch en transparant zijn. In dit geval is zowel traceerbaarheid als informatie over de diersoort verloren gegaan.’
Gini schreef:Is dit echt voorpagina materiaal?
Ik ben nu geen teer zieltje, maar om te weten dat een paardenslager meer vlees verkoopt. Dat is nou eigenlijk ook niet het eerste dat ik wil lezen.