Maikel van der Vleuten zesde in GP van Bordeaux

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Maikel van der Vleuten zesde in GP van Bordeaux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 18:32

http://www.knhs.nl

In de het CSI Bordeaux afsluitende Grote Prijs bleef de hoofdprijs dankzij Simon Delestre in eigen land. In de barrage met elf ruiters was Delestre met Classic Bois Margot de snelste. Maikel van der Vleuten, die als enige van de drie Nederlanders tot de barrage was doorgedrongen, eindigde met Kisby dubbel foutloos als zesde.

De Duitser Marcus Ehning werd met Plot Blue tweede, voor de Zweed Rolf Göran Bengtsson met Quintero la Silla. Gerco Schröder, die met Seoul aan de start kwam, noteerde in het basisparcours een springfout, terwijl Jeroen Dubbeldam ook deze keer maar nu met Quality Time TN de strijd staakte.

"Ik heb Kisby nog niet zo lang en dit was de eerste echte Grote Prijs die we samen reden. Volgens mij was deze wedstrijd niet minder zwaar dan de wereldbeker wedstrijd van gisteren. Er had misschien iets meer in gezeten als de zesde plek, want zeker tweemaal kon ik de eerste afstand niet rijden. Kisby is van nature een snel beestje, maar we moeten samen als combinatie nog groeien in het rijden van snelle barrageritten op dit niveau", aldus Van der Vleuten

Uitslag Grote Prijs (1.60m):

1) Simon Delestre (Fra) - Qlassic Boi Margot (L'Arc de Triomphe x Galoubet A) - 0 / 0 - 34.16
2) Marcus Ehning (Dui) - Plot Blue (Mr. Blue x Pilot) - 0 / 0 - 34.54
3) Rolf-Görang Bengtsson (Zwe) - Quintero la Silla (Quantum x Chamonix) - 0 / 0 - 34.76
6) Maikel van der Vleuten (Mierlo) - Kisby (Kaiserwind x Lohberg) - 0 / 0 - 36.10
20) Gerco Schröder (Tubbergen) - Seoul (Thunder van de Zuuthoeve x Lancer II) - 4
--) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - Quality Time TN (Quantum x Quidam de Revel) - ret.

koenborias

Re: Maikel van der Vleuten zesde in GP van Bordeaux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:01

Netjes!