Buurt niet blij met paardenfokkerij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Buurt niet blij met paardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 15:23

http://www.bndestem.nl / www.bokt.nl

De bewoners van de doodlopende Vervul in Rijsbergen zien niets in de legalisatie en mogelijke uitbreiding van het nabijgelegen paardenopfokbedrijf. Omwonenden stapten deze week naar de Raad van State en vroegen om een schorsing van het bestemmingsplan Buitengebied van de gemeente Zundert. Het paardenhandel- en opfokbedrijf zit er volgens omwonenden al sinds 2007 illegaal in een voormalige veehouderij.

Volgens de gemeente past het de huidige functie van paardenopfokbedrijf wel bij de oude agrarische bestemming. De omwonenden zijn het daar niet mee eens.. Volgens hen staan er alleen maar paarden voor de verkoop en worden er nauwelijks dieren opgefokt. De buren hebben vooral last van af en aan rijdende klanten. De smalle straat zou er niet geschikt voor zijn.

Staatsraad J. Scholten-Hinloopen merkte op dat pas later dit jaar tijdens de bodemzaak beslist moet worden of het paardenbedrijf een nieuw dan wel bestaand agrarisch bedrijf is. Als het een nieuw bedrijf is, zoals de omwonenden aangeven, gelden er veel strengere milieu normen. Dan is het de vraag of het op die plek wel gelegaliseerd kan worden.

De omwonenden menen dat het bedrijf te dicht bij de nabijgelegen woningen liggen. "Wat is de afstand van de dichtstbij gelegen woning tot de gevel van de stal", vroeg staatsraad Scholten. Die afstand is minder dan 30 meter, aldus de gemeentewoordvoerder. "Maar die 30 meter tussen woning en stal is slechts een richtlijn en geen wet."
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-02-13 11:30, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: aangepast + > VN

juval

Re: Buurt niet blij met paardenfokkerij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:33

goh, die naam komt bekend voor... ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:57

:+ zeker bekend!

paardenfokster :+ ,ben erg benieuwd ........

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Buurt niet blij met paardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:42

Ik snap alleen niet dat de naam uit het orginele artikel weggehaald is. Dat lijkt me weer een typisch voorbeeld van de kop in het zand steken van bokt. Boktlichters hebben vrij spel op deze manier van berichtgeving. Zelfs ervaringen uit de eerste hand worden weggewuifd en omwonenden met ook ervaringen uit de eerste hand die dit delen met een nieuwsblad mogen ook niet gehoord worden. Raar hoor.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:24

Anne_GTI schreef:
Ik snap alleen niet dat de naam uit het orginele artikel weggehaald is. Dat lijkt me weer een typisch voorbeeld van de kop in het zand steken van bokt. Boktlichters hebben vrij spel op deze manier van berichtgeving. Zelfs ervaringen uit de eerste hand worden weggewuifd en omwonenden met ook ervaringen uit de eerste hand die dit delen met een nieuwsblad mogen ook niet gehoord worden. Raar hoor.

Beetje roomser dan de paus is Bokt soms :roll: Een zin van het bovenstaande artikel in Google invoeren en je weet precies om wie het gaat.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:38

:') Wat een vreselijke onzin om de naam er uit te halen! Het hele artikel is gewoon met naam en toenaam te vinden als je als zoektermen "paarden zundert" invoert op de site van bndestem.nl

Je vindt het toch wel... waarom dan weglaten?!Dat gebeurt bij andere artikelen op VN ook niet! Idioterie! :roll: :n

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:42

Das bij mij in de buurt.
Het is inderdaad een smalle straat maar of het inderdaad zo druk is kan ik niet beoordelen.
Maar aan de andere kant zitten er nog meer bedrijven en die zullen ook niet maar 1 keer per dag op en neer rijden.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:45

timokyana schreef:
Volgens de gemeente past het de huidige functie van paardenopfokbedrijf wel bij de oude agrarische bestemming. De omwonenden zijn het daar niet mee eens.. Volgens hen staan er alleen maar paarden voor de verkoop en worden er nauwelijks dieren opgefokt. De buren hebben vooral last van af en aan rijdende klanten. De smalle straat zou er niet geschikt voor zijn.

:+

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:54

*knip*
Laatst bijgewerkt door Angela op 12-02-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post op verzoek van plaatser verwijderd

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:42

Nikka schreef:
Anne_GTI schreef:

Beetje roomser dan de paus is Bokt soms :roll: Een zin van het bovenstaande artikel in Google invoeren en je weet precies om wie het gaat.

Idd... Wat een onzin zeg!
http://www.bndestem.nl/regio/breda/buurt-niet-blij-met-paardenfokkerij-1.3654963

Margrietje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:20

Typisch....
Typisch dat deze naam weer boven komt als er stront aan de knikker is.... Toeval?
Ook typisch dat niet gewoon het hele artikel gekopieerd is want het is inderdaad zo terug te vinden via google.... tja... typisch :D

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:31

Da's dezelfde die al eens doorgelicht is door Tros Radar toch? Ben benieuwd of dezelfde praktijken zich daar ook weer herhalen..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:19

Zo heb hem ook gevonden, plaatsnaam kwam zo bekend voor.
Word speurders niet altijd gebombardeerd door hun advertenties?
Vind het nooit wat bijzonders, wat dat betreft kan ik Eirikur daar wel in geloven :=
Ooit heb ik ze eens gebeld...wat een rare mensen zijn dat.
maar goed als ze klanten blijft aantrekken doet ze misschien ook weleens iets goed?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:34

Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bestond de OP uit het artikel en een toegevoegde naam door de TS. Deze toegevoegde naam is in eerste instantie verwijderd. Later heeft de Nieuwsredactie ervoor gekozen om dit topic te verplaatsen naar VN, en aan te passen.

Als er klachten zijn over de vorm van dit artikel kun je die kwijt bij de Nieuwsredactie. Verder wil ik vragen om on-topic te blijven. Bedankt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:44

Even onafhankelijk van om welke persoon het gaat.
Ik snap het probleem niet zo goed, als er een agrarische bestemming is mogen er toch ook gewoon paarden gehouden worden. En waarin ondervind de buurt meer last van paarden dan van een boerenbedrijf?
Het argument dat klanten op en neer rijden vind ik onzinnig. Als mevrouw thuiskapster of een manicuresalon had rijden er ook klanten op en neer.
Ik denk dat hier wel meer speelt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:26

een agrarische bestemming is voor een (op)fokbedrijf of paardenhouderij.. maar als je een pensionstalling manege (of handelsstal?) wil, dan heb je volgens mij een andere bestemming nodig (recreatie?)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:12

Als je er meer dan 7 houdt moet je volgens mij een vergunning hebben.