Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela schreef:Dat het een groot probleem is, dat is zekerMijn vorige paard is ook ooit met Buut behandeld, en dat is nooit in het paspoort gekomen? Ook vraag ik me af hoe dat gaat als het paspoort kwijt is, en er een nieuw pas wordt aangevraagd. Worden dit soort -ontzettend belangrijke- zaken bij paspoort instanties geregistreerd? Gezien mijn eigen paard geloof ik van niet.
Buut was op recept van duitse dierenarts trouwens, maar paard had wel een NL paspoort.
Hoe gaat dat eigenlijk in NL? Wordt vlees van paarden voor verwerken getest op aanwezigheid van dit soort stoffen?
Moratoetje schreef:Bij ons staan ook 2 paarden die ooit Bute hebben gehad, maar bij geen van beiden staat het in het paspoort. Nu worden deze paarden sowieso niet geslacht, maar goed is het natuurlijk niet. En dan mensen maar zeggen: paardenvlees is zulk zuiver vlees...droom maar lekker verder!
Angela schreef:Dat het een groot probleem is, dat is zekerMijn vorige paard is ook ooit met Buut behandeld, en dat is nooit in het paspoort gekomen? Ook vraag ik me af hoe dat gaat als het paspoort kwijt is, en er een nieuw pas wordt aangevraagd. Worden dit soort -ontzettend belangrijke- zaken bij paspoort instanties geregistreerd? Gezien mijn eigen paard geloof ik van niet.
Buut was op recept van duitse dierenarts trouwens, maar paard had wel een NL paspoort.
Hoe gaat dat eigenlijk in NL? Wordt vlees van paarden voor verwerken getest op aanwezigheid van dit soort stoffen?
Jolliegirl schreef:Ik herinner me nog een paard met zoveel pijn (botbreukje) die naar een slachterij kwam op woensdags..
Het dier moest voor slachten nog een paar dagen wachten.. Deze is op Bute gezet, het was niet eerlijk om dit dier zonder pijnstilling weg te zetten.
Wat er met het vlees is gebeurt weet ik niet.
Vaak zeggen slachters ook nog tegen de eigenaar : Ach, geef hem maar een kalmeringsmiddel voor op de trailer.