Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Utixo schreef:Lieve mensen, kom eens van jullie achterbenen af. Ik denk puur uit realistisch opzicht. Zelf ben ik ook 1 van de idioten die veel meer aan medische kosten uitgeeft dan dat de dieren waard zijn, als je zo slim bent mijn profiel te checken, check dan ook mijn berichten. Maar niet iedereen heeft dit ervoor over, en wie zijn wij om deze man als dierenbeul af te stempelen als hij deze kosten niet wil dragen? Hij wilde het dier nog euthanaseren, het zou een dierenbeul zijn als hij de pony, gewond en wel, liet doodbloeden. Als het dier ge-euthanaseerd was had het er weinig van mee gekregen.
Ontsnappen kan altijd, wie zegt dat de man zijn weide niet goed had afgerasterd? Nergens zie je dat staan. Wellicht stroomstoring, wellicht vandalisme. Niet gelijk ervan uit gaan dat het vast een man is welke een zwaar ondervoed, verwaarloosd diertje ergens aan een gerafeld stuk touw had staan.
Benfan schreef:Realistisch denken over dat soort dingen mag niet Utixo. Je moet de maatschappij om je heen voor de gek houden dat je alles op alles zet om je dier te redden. Eigen mening daar gelaten, daar heeft niemand boodschap aan toch? Wel mainstream denken!.
En ben het met je eens, niet iedereen kan duizenden euro's zomaar ophoesten. Je kan gewoon weg niet overal rekening mee houden. Dan zou geen mens namelijk een dier kunnen bezitten. Er zijn ontzettend veel situatie's waarbij je gewoon de keuze moet maken tussen jezelf en het dier. Naïef vind ik het als je dat gewoon weg niet kunt inzien.
broadway schreef:Utixo...Goede reclame hoor voor een pensionhoudster en spw -er...uit liefde voor het paard ?
[b]Mijn paard kwam zeer zeker niet bij jouw te staan !!![/b]Eerder bij diegene die hulp bood, die begon met onkosten toen hij voor een dier koos wat zeer zeker géén winst zal brengen...gezien het filmpje zie je al hoeveel liefde er al voor deze pony is...voor veel mensen blijft dit wel voorop staan !
Als het nooit meer wat kon worden of pijn zou houden ,dan was het een heel ander verhaal...!!!
Paard heeft geen briljant cognitief vermogen om na te denken over dat soort ethische dilemma's.
broadway schreef:yryanne..het gaat hier niet om het slachten/paardenvlees...maar om nalatigheid ...een aanrijding...en nazorg ! Mensenlijke verantwoording zodra je een dier (!) aanschaft...dus niet alléén bij paarden !
Er is nog een partij betrokken (diegene die het aanreed !!!) ...daar wordt niet bij/over nagedacht !
Voor de één is het van géén waarde tenzij er handelswaarde in zit ...voor de ander een levend wezen voor het leven !
Ik kies ook voor afmaken als er géén goede prognose is maar zo te zien kan de pony herstellen en is het een mensvriendelijke pony...
ook had ik het verhaal anders beoordeeld w.b. de eigenaar... als de pony door een oorzaak waar je niks aan kon doen uit de wei was gekomen...dan kan de eigenaar er niks aan doen...
Ik rij ook alle dagen voor mijn werk bij de weg...zit hier niet op te wachten...