Pony aangereden en gered

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Pony aangereden en gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 16:51

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2127 ... red__.html

AMSTERDAM - Shetlandpony Stitch die afgelopen weekend werd geschept door een auto, is gered. Staleigenaar Jos van Benthem heeft het dier onderdak gegeven.

Voor Stitch sloeg afgelopen weekend het noodlot toe toen hij ontsnapte uit de wei. Hij werd aangereden door een auto. De eigenaar wilde de pony in laten slapen, omdat hij geen trek had in de medische kosten. Dat kon Jessica Schäffer niet laten gebeuren. Ze ontfermde zich over het dier en staleigenaar Jos van Benthem bood een plekje aan op zijn manege. Ondanks zijn verwondingen, maakt Stitch het goed.

Voor een filmpje kun je hier klikken: Klik

taartjee

Re: Pony aangereden en gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:54

gelukkig dat zulke mensen ook nog bestaan! dat arme beestje verdiende zeker beter en dat heeft het nu!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:56

Gelukkig! Arm dier :(:)

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:58

Geweldig! Top dat ze dat doen!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:09

Pff...de ex-eigenaar moest een flinke boete krijgen + pony kwijt en kosten da betalen en eventuele andere schade/kosten !!!
Jessica en Jos ...super,dat noem ik dierenliefde ...SUPER !!!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:13

Wauw super van die man!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:28

Ik kan het nieuwsbericht niet lezen, maar waarom zou de ex eigenaar gestraft moeten? Omdat hij de medische kosten niet wilde betalen en de pony wilde euthanaseren? Wat is daar mis mee? Dat wij met zijn allen zo gek zijn om hoge dierenarts kosten te maken voor dieren, betekent niet dat iedereen dat moet doen.

Nogmaals, ik heb het voorgaande artikel niet gelezen, wellicht doet dat me van gedachten veranderen. Maar om nou te zeggen dat de man gestraft moet worden omdat hij ervoor kiest het dier te euthanaseren, vind ik een tikkeltje krap door de bocht.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:36

als jij een pony in een wei zet die niet goed afgerasterd is , is de kans groot dat het ontsnapt. en je weet als je dieren hebt dat je er goed voor moet zijn in goede tijden en in slechte tijden. van mij mag de exeigenaar fors gestraft worden . fijn dat er nog mensen zijn die dit diertje opvangen en nog een mooi liefdevol leven kunnen geven . top +:)+

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:58

Utixo...oordelen...zonder het te lezen maakt het in mijn ogen nog veel triester...alsof het wegwerp artikelen zijn...

Als je niet voor eventuele onkosten wilt staan moet je gewoon géén dieren nemen !
Zorgplicht...wel eens van gehoord ?

Ik kijk er niet van op hoor...van deze reactie....want ach...voor 20 euro heb je een nieuwe shetje dus....afspuiten die hap of doe je het op een barbaarse manier....ook dit is bij sommige mensen heel normaal....

Helaas geeft bezuinigingen héél véél dierenleed...slachten leverd niks op,fokken niet dus....één meer of minder....so what ?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:24

Utixo...Goede reclame hoor voor een pensionhoudster en spw -er...uit liefde voor het paard ?
Mijn paard kwam zeer zeker niet bij jouw te staan !!!
Eerder bij diegene die hulp bood, die begon met onkosten toen hij voor een dier koos wat zeer zeker géén winst zal brengen...gezien het filmpje zie je al hoeveel liefde er al voor deze pony is...voor veel mensen blijft dit wel voorop staan !

Als het nooit meer wat kon worden of pijn zou houden ,dan was het een heel ander verhaal...!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 01:39

Lieve mensen, kom eens van jullie achterbenen af. Ik denk puur uit realistisch opzicht. Zelf ben ik ook 1 van de idioten die veel meer aan medische kosten uitgeeft dan dat de dieren waard zijn, als je zo slim bent mijn profiel te checken, check dan ook mijn berichten. Maar niet iedereen heeft dit ervoor over, en wie zijn wij om deze man als dierenbeul af te stempelen als hij deze kosten niet wil dragen? Hij wilde het dier nog euthanaseren, het zou een dierenbeul zijn als hij de pony, gewond en wel, liet doodbloeden. Als het dier ge-euthanaseerd was had het er weinig van mee gekregen.
Ontsnappen kan altijd, wie zegt dat de man zijn weide niet goed had afgerasterd? Nergens zie je dat staan. Wellicht stroomstoring, wellicht vandalisme. Niet gelijk ervan uit gaan dat het vast een man is welke een zwaar ondervoed, verwaarloosd diertje ergens aan een gerafeld stuk touw had staan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 02:04

Realistisch denken over dat soort dingen mag niet Utixo. Je moet de maatschappij om je heen voor de gek houden dat je alles op alles zet om je dier te redden. Eigen mening daar gelaten, daar heeft niemand boodschap aan toch? Wel mainstream denken!.

En ben het met je eens, niet iedereen kan duizenden euro's zomaar ophoesten. Je kan gewoon weg niet overal rekening mee houden. Dan zou geen mens namelijk een dier kunnen bezitten. Er zijn ontzettend veel situatie's waarbij je gewoon de keuze moet maken tussen jezelf en het dier. Naïef vind ik het als je dat gewoon weg niet kunt inzien.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:52

Utixo schreef:
Lieve mensen, kom eens van jullie achterbenen af. Ik denk puur uit realistisch opzicht. Zelf ben ik ook 1 van de idioten die veel meer aan medische kosten uitgeeft dan dat de dieren waard zijn, als je zo slim bent mijn profiel te checken, check dan ook mijn berichten. Maar niet iedereen heeft dit ervoor over, en wie zijn wij om deze man als dierenbeul af te stempelen als hij deze kosten niet wil dragen? Hij wilde het dier nog euthanaseren, het zou een dierenbeul zijn als hij de pony, gewond en wel, liet doodbloeden. Als het dier ge-euthanaseerd was had het er weinig van mee gekregen.
Ontsnappen kan altijd, wie zegt dat de man zijn weide niet goed had afgerasterd? Nergens zie je dat staan. Wellicht stroomstoring, wellicht vandalisme. Niet gelijk ervan uit gaan dat het vast een man is welke een zwaar ondervoed, verwaarloosd diertje ergens aan een gerafeld stuk touw had staan.

dat stond in de krant dat de wei niet goed afgerasterd was. en voor de rest is het jouw mening over het hoe en wat maar ik ben van mening wat dan ook je moet klaar staan voor je dieren . _/-\o_

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:56

Benfan schreef:
Realistisch denken over dat soort dingen mag niet Utixo. Je moet de maatschappij om je heen voor de gek houden dat je alles op alles zet om je dier te redden. Eigen mening daar gelaten, daar heeft niemand boodschap aan toch? Wel mainstream denken!.

En ben het met je eens, niet iedereen kan duizenden euro's zomaar ophoesten. Je kan gewoon weg niet overal rekening mee houden. Dan zou geen mens namelijk een dier kunnen bezitten. Er zijn ontzettend veel situatie's waarbij je gewoon de keuze moet maken tussen jezelf en het dier. Naïef vind ik het als je dat gewoon weg niet kunt inzien.

_/-\o_
Juist,ik ga ver voor mijn beesten maar die boterham voor mijn kinderen is belangrijker.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:58

broadway schreef:
Utixo...Goede reclame hoor voor een pensionhoudster en spw -er...uit liefde voor het paard ?
[b]Mijn paard kwam zeer zeker niet bij jouw te staa
n !!![/b]Eerder bij diegene die hulp bood, die begon met onkosten toen hij voor een dier koos wat zeer zeker géén winst zal brengen...gezien het filmpje zie je al hoeveel liefde er al voor deze pony is...voor veel mensen blijft dit wel voorop staan !

Als het nooit meer wat kon worden of pijn zou houden ,dan was het een heel ander verhaal...!!!

waarom deze ascociale sneer?? :?
Zoiets heet realiscth nadenken,wat jij nu doet is iemand persoonlijk aanvallen terwijl je geen drol van die persoon weet...grote meid :(:)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:25

Moderatoropmerking:
Zouden jullie het hier gezellig willen houden? Alvast bedankt!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:24

zoals ik al schreef...als je dit niet wilt, moet je géén dier nemen !

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:25

voorkomen is beter als genezen !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:36

Ik kan mij de reactie van de vorige eigenaar heel goed voorstellen. Het enige dat een dier beseft is het hier en nu; afmaken is ook keuze die bij de zorgplicht hoort :) Paard heeft geen briljant cognitief vermogen om na te denken over dat soort ethische dilemma's.
Ik hoop dat hij goed hersteld en dat de nieuwe eigenaar er ook veel plezier aan mag beleven! :)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:56

Wij kennen de situatie niet dus oordelen is erg lastig. Inslapen is mijn inziens voor sommige paarden echt niet zo slecht.
Zag een plaatje vandaag, ik weet niet meer waar, waar te zien was dat in de 2e Wereldoorlog midden op straat een paard werd gevilt. Zet je toch aan het denken... Is geen paardenvlees willen eten niet een enorme luxe? Wat nu als er weer een oorlog uitbreekt of biologische ramp waardoor er voedselschaarste dreigt. Gaan alle bokkers die nu moord en brand schreeuwen wanneer er een paard word geslacht of gedreigd geslacht te worden dan vermageren tot de dood er op volgt?

Rare gedachtewijze misschien, maar denk je eens in dat je 70 jaar geleden had geleefd? Dan had deze discussie er niet geweest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:58

Als het om paarden aankomt gaat emotie sneller voor de ratio; afmaken komt nooit te vroeg, want voor pijn is het altijd te laat. Dat laatste begrijpt een paard wel namelijk; pijn, ongemak etc. Dat heeft invloed op het leven. Het idee van een naderend einde echter niet. Maar ja, bij het laatste komt de emotie om de hoek piepen, helemaal op een paardenforum natuurlijk :)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:50

Als er zo' n dier midden in nacht bij je gebracht word, help je natuurlijk. Ook aardig om de pony te adopteren. Maar om er geld voor in te zamelen gaat mij te ver. 1500/ 2000 euro voor onderhoud en een veilige afrastering vind ik erg veel geld voor een shet! Dan ook nog alle media inschakelen, rare reclame voor je bedrijf. Je neemt de pony met de kosten of je neemt hem niet als je het niet kan onderhouden.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:24

yryanne..het gaat hier niet om het slachten/paardenvlees...maar om nalatigheid ...een aanrijding...en nazorg ! Mensenlijke verantwoording zodra je een dier (!) aanschaft...dus niet alléén bij paarden !

Er is nog een partij betrokken (diegene die het aanreed !!!) ...daar wordt niet bij/over nagedacht !

Voor de één is het van géén waarde tenzij er handelswaarde in zit ...voor de ander een levend wezen voor het leven !
Ik kies ook voor afmaken als er géén goede prognose is maar zo te zien kan de pony herstellen en is het een mensvriendelijke pony...
ook had ik het verhaal anders beoordeeld w.b. de eigenaar... als de pony door een oorzaak waar je niks aan kon doen uit de wei was gekomen...dan kan de eigenaar er niks aan doen...

Ik rij ook alle dagen voor mijn werk bij de weg...zit hier niet op te wachten...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:01

broadway schreef:
yryanne..het gaat hier niet om het slachten/paardenvlees...maar om nalatigheid ...een aanrijding...en nazorg ! Mensenlijke verantwoording zodra je een dier (!) aanschaft...dus niet alléén bij paarden !

Er is nog een partij betrokken (diegene die het aanreed !!!) ...daar wordt niet bij/over nagedacht !

Voor de één is het van géén waarde tenzij er handelswaarde in zit ...voor de ander een levend wezen voor het leven !
Ik kies ook voor afmaken als er géén goede prognose is maar zo te zien kan de pony herstellen en is het een mensvriendelijke pony...
ook had ik het verhaal anders beoordeeld w.b. de eigenaar... als de pony door een oorzaak waar je niks aan kon doen uit de wei was gekomen...dan kan de eigenaar er niks aan doen...

Ik rij ook alle dagen voor mijn werk bij de weg...zit hier niet op te wachten...

Erg kort door de bocht. €2000 is niet niets. En bij een Shetje van €100,- kan ik me voorstellen dat een eigenaar kiest voor inslapen, ook dat is verantwoordelijkheid nemen. De een is daar wat nuchterder in als een ander.
Ieder zijn keus. Dat moet je respecteren. Dus de eigenaar voor van alles en nog wat uitmaken lijkt me niet echt op zijn plaats.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:08

De gemiddelde shet is een kampioen in uitbreken, dus waar kunnen degenen die de eigenaar van nalatigheid betichten uit opmaken dat het nalatigheid is geweest dat de shet is uitgebroken? Wat is de definitie van een goede afrastering?

En geen kosten willen of kunnen maken voor een dier, zijn twee verschillende dingen. Ik zou zelf ook zover gaan om me tot over mijn oren in de schulden te steken als een van mijn paarden iets zou overkomen dat verholpen kan worden met medische zorg, en waar een goede kans van slagen aan vastzit maar ik begrijp ook dat er mensen zijn die dat niet willen of niet kunnen omdat er nog een familie is waar rekening mee gehouden moet worden. Ik ben alleen en kan beslissen om desnoods een maand op water en brood te leven (als je het daar al mee redt).

Voor degenen die de pony hebben opgevangen, petje af, is jullie eigen keus maar ik wil dan ook geen inzameling zien (is zo te zien wel gebeurd omdat ze er met zijn allen voor hebben gezorgd dat....bladiebla) . En voor degenen die pony's willen redden, er staan genoeg shetten op de nodige paardenmarkten die allemaal nieuwe baasjes zoeken...genoeg pony's om te redden, anders gaan deze ook richtig Italie en de salami in.