Veulentje uit Colleferro ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Veulentje uit Colleferro ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 01:06

Eind januari heb ik een berichtje geplaatst over de paarden die in Italië in beslag zijn genomen, na zware verwaarlozing. Dat topic staat hier:
[VN] Bijna 100 paarden in beslag genomen [video]

Bij de inbeslagname zijn ook twee veulentjes met spoed naar de kliniek van Perugia gebracht, omdat hun toestand zo slecht was. Helaas is zojuist bekend gemaakt dat het veulen dat als eerste weggehaald was vandaag geëuthanaseerd is. De toestand van het diertje was de afgelopen dagen sterk verslechterd, ondanks alle goede medische zorg. Het veulen heeft meerdere bloedtransfusies gehad, maar het lijfje heeft zoveel te lijden gehad van de periode zonder eten, drinken en beschutting dat er onherstelbare schade was ontstaan aan de nieren en lever. Vandaag is het veulen in coma geraakt, en is besloten het te laten inslapen.

Deze foto is van net nadat hij in de kliniek was aangekomen:

Afbeelding

Over het andere veulentje is nog geen nieuws, al was haar toestand iets minder erg dan die van het hengstveulentje:

Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 01:09

achgossie maar dat tie in coma raakt is wel heel erg, maar beter zo denk ik...

Nimue

Re: Veulentje uit Colleferro ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 01:10

Ja, dat denk ik ook, maar tis toch zonde... Er is onwijs veel moeite gedaan om hem te redden, maar het heeft helaas niet mogen baten. Ik denk dat het ook een goede beslissing is geweest om hem te laten inslapen en ze kunnen nu in elk geval wel zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben. Maar het had mooi geweest als het anders was gelopen. ;(