petraaken schreef:Ergens inderdaad erg veel geld. Aan de andere kant hij loopt wel al GP en er lopen jonge hengsten rond met hetzelfde dekgeld die nog niets bewezen hebben in de sport dus wat is duur.
De marktwaarde van een hengst die GP loopt is natuurlijk anders dan een hengst die nog jong is. Aan de andere kant moet er ook een wijze les uit het verleden getrokken worden dat een een heel goed sportpaard niet een goed vaderpaard hoeft te zijn. Lingh en Totilas zijn hier duidelijke voorbeelden van. Netto was als jong paard wel goed maar niet spectaculair, Lingh heeft het ook niet verder gehaald dan een sterpredikaat. Totilas is als jong paard niet aangeboden.
Nu zien we Netto hier met de potentie van Totilas maar daar is wel jaren training in gaan zitten. Een hoop mensen verwachten nu een spectaculair bewegend veulentje maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren net als bij Lingh en de meeste Totilas veulens.
Neemt niet weg dat ik het een prachtig paard vind en ik hoop voor Van Olst en voor de fokkerij dat hij super veulens gaat brengen.
Wel vind ik het jammer dat het dekgeld zo hoog is. In deze tijd waar de veulens overal minder opbrengen past het eigenlijk niet dat dekgelden omhoog gaan. En commercieel gezien is het ook niet handig omdat nu een hoop merriehouders hem laten staan vanwege het geld. Was het nu zo dat hij dan automatisch de betere merrie's zou krijgen dan is er nog iets voor te zeggen maar dat is niet zo. Hij krijgt de merrie's waarvan de merriehouders een dikkere portemonnee hebben en die hebben niet per definitie betere merrie's.