Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dit soort dingen worden o.a. geregeld door de ouderlingen. Beetje googlen doet niemand kwaad.
InekeN schreef:Ze willen vooralsnog liever geen vossen, wel zwart en anders (donker)bruin. Hoewel niet ijdel zijn ze inmiddels heel kritisch op beweging en luxe type. Ze laten hun paarden nu ook op shows lopen namelijk. Dat mogen ze dan weer niet zelf doen, besteden ze dus uit. Tja...
Dus Gelders: nee, vinden ze niet 'luxe' en tuigtypisch genoeg... Gelukkig zijn er genoeg anderen die wel van een fijne Gelderse genieten moet je maar denken
NatasjavE schreef:Verschil is voornamelijk dat Gelderse een fijner karakter hebben en betere stap en galop hebben. Betere koetspaarden dus.
Mij gaat het erom dat het KWPN ook wel eens wat meer mag bemiddelen in de handel van Gelderse Paarden. Nu laten ze vaak OF lijken dat er geen Gelderse meer zijn OF verkopen Tuigney's als Gelderse paarden.
Want een ding weet ik van de Amisch....overmatige luxe mag niet.
Ze maken reclame voor zichzelf. De gelderse fokrichting is kleiner en voor hun is het dus lastiger om zich te bewijzen. Helaas...
en als ze er dan nog niet genoeg van hebben halen ze ook nog een paar kwaliteit merries op.
. Dat de werkpaarden vos zijn vinden ze niet erg, maar de rest hebben ze bij voorkeur zo donker mogelijk. Ik denk idd dat de tuigers meer in hun wensenpakketje ipv Geldersen. Daarbij: wanneer de richting Gelders een Wynton goedkeurd, dan vraag ik mij toch werkelijk af hoe ze het eerder zo makkelijke karakter willen handhaven. Zelfde geldt in eerdere gevallen voor Special D en nog eerder voor Koss. Ik draag de Geldersen een warm hart toe hoor, (heb er zelfs eentje!) maar de manier waarop er nu mee om wordt gegaan lijkt een beetje op: het is een wat klassiek type, kan altijd nog bij de Geldersen. En juist dat klassieke daar vallen de Amish niet (meer) op. Ik heb het voorrecht gehad daar vorig jaar 3 maanden geleefd te hebben. Hele fijne, warme mensen maar wel een 'tikkie' hypocriet... Zo wilden ze allemaal héél graag in mijn auto. Maar zelf rijden? Mag niet! InekeN schreef:Ik heb het voorrecht gehad daar vorig jaar 3 maanden geleefd te hebben. Hele fijne, warme mensen maar wel een 'tikkie' hypocriet... Zo wilden ze allemaal héél graag in mijn auto. Maar zelf rijden? Mag niet!
). Ik hoor van hen zelf hoe ze over zaken denken en dat is soms erg verrassend. Vooral als je leest wat sommige Bokkers menen te weten over de Amish paardenvoorkeur
en daar dan ook nog vrij stug in volharden...
InekeN schreef:. Vooral als je leest wat sommige Bokkers menen te weten over de Amish paardenvoorkeuren daar dan ook nog vrij stug in volharden...