Big Star KWPN Paard van het Jaar 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Big Star KWPN Paard van het Jaar 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:11

www.kwpn.nl

Zojuist werd de winnaar bekend gemaakt van de verkiezing KWPN Paard van het Jaar 2012. De heer Wassenaar, voorzitter van de Paard van het Jaar verkiezing maakte de winnaar bekend. “De IDS-lezers en bezoekers van de website konden kiezen uit fantastische genomineerde paarden in alle disciplines. Uiteindelijk kan er maar een de winnaar zijn, Een paard met geweldige prestatie in afgelopen jaar, met een geweldig resultaat op de Olympische Spelen. Paard van het Jaar 2012 is..: Big Star! Een echte ambassadeur voor het KWPN.”

De door Cees Klaver gefokte Quick Star-zoon ontwikkelde zich onder Nick Skelton tot een springpaard van zeldzame klasse. Zijn ruiter liet zich al meerdere keren ontvallen dat Big Star het beste paard is die hij ooit gereden heeft. Na een uitermate succesvolle tour in Wellington, waar Skelton twee keer de Grote Prijs in handen kreeg, won hij de Grote Prijs van Antwerpen en de Global Champions Tour-wedstrijd van Hamburg. In Aken bevestigden ze hun uitstekende vorm met de overwinning in de Preis von Europa. De eerste twee Olympische dagen dagen sprong Big Star fenomenaal en met Verdi en Tamino stond hij op de eerste plaats. Samen met onder meer Vindicat won hij het teamgoud voor Groot-Brittannië. Helaas viel er in de finale voor het eerst in tijden een balk, de vijfde plaats werd zijn deel.

Zijn ruiter Nick Skelton had een videoboodschap ingesproken. “Ik wil iedereen bedanken die op Big Star heeft gestemd. Het is een grote eer dat hij KWPN Paard van het Jaar is geworden en we zijn er erg blij mee. Ik ben vereerd dat ik zo’n paard mag rijden.”

Vervolgens kreeg fokker Cees Klaver de Nimmerdor Trofee overhandigd door de fokkers van Paard van het Jaar 2011 Parzival, de familie Beijer-de Klein. Cees Klaver: “Als iemand gelukkig is dan ben ik het wel. Big Star heeft de kar getrokken. De weg is lang maar het is een fantastische weg. Ik ben heel gelukkig, wat wil een mens nog meer.”

Elisa2

Re: Big Star KWPN Paard van het Jaar 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:07

Terechte keuze!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:31

Vind ik niet, als je 3 gouden medailles wint op de Olympische Spelen....