Lesgevende Schalkhaarder veroordeeld voor ontucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Lesgevende Schalkhaarder veroordeeld voor ontucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 20:08

Bron: De Stentor, 31 januari 2013
http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... -1.3639567

31 januari 2013, Schalkhaar/Zwolle

De Rechtbank Zwolle heeft een 70-jarige Schalkhaarder (R. van B.) schuldig bevonden aan ontucht met een minderjarig meisje. Het 12-jarige meisje in kwestie volgde paardrijlessen bij de veroordeelde R. van B.

De Rechtbank achtte overtuigend bewezen dat van B. op verschillende tijdstippen ontucht heeft gepleegd met het 12-jarige meisje door haar te zoenen en 'tegen haar aan te rijden'. De Schalkhaarder kreeg een werkstraf van 120 uur en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden opgelegd. Daarnaast moet hij € 1000,= aan het slachtoffer betalen.
Hij mag geen contact met haar zoeken gedurende een periode die zal worden bepaald door de Reclassering. Ook wil de Rechtbank dat van B. een behandeling ondergaat bij De Tender, een poli- en dagkliniek voor forensische psychiatrie & psychotherapie.
Bij de behandeling van zijn strafzaak (2 weken geleden) ontkende van B. nog in alle toonaarden. Hijzelf kwalificeerde zijn handelingen - waaronder het overnachten met het slachtoffer in een hotel - als 'misschien naief'.

========================================================================================

Reactie TS:

Is bij mij in 't dorp. Kan aan de hand van de initialen nog niet precies bedenken om wie het gaat, maar ik zal hem ongetwijfeld wel kennen. 't Is een klein dorp hier, iedereen kent elkaar. En het paardenwereldje is al zo klein.......
Het is overigens nadrukkelijk niet de bedoeling om hier de volledige naam van de man in kwestie neer te zetten. Dat kan/mag evt. via pb.

Sammie

Re: Schalkhaarder veroordeeld voor ontucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:00

ON>VN

Anoniem

Re: Lesgevende Schalkhaarder veroordeeld voor ontucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:11

Jeetje.... das wel erg dichtbij
Ook ik weet zo snel niet wie dat is

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:00

Ik woon vlakbij Schalkhaar, Cc van Schalkhaar is ook bij ons. Maar ik kan me ook niet bedenken wie het is..
Vind het wel heel erg.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:07

Wil je me een pb'tje sturen als je weet om wie het gaat?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:10

Jeetje wat een lage straf zeg :n ongelooflijk !

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:24

Eline, uiteraard.

Celiien: het is een vonnis van de Rechtbank hé, OM kan evt. nog in hoger beroep.
Ben het met je eens dat het idd een lage straf is. Aan de andere kant; we weten ook niet precies wat de overwegingen v/d Rechtbank zijn geweest. Daarnaast wordt hij naar een psychiatrische inrichting gestuurd voor onbepaalde tijd, Reclassering zal die tijd bepalen. Vergeet dat niet.

Is nu niet van toepassing, maar er zijn ook een hoop zaken waarin iemand bijv. 'maar' 10 jaar celstraf krijgt voor een heel ernstig vergrijp, maar wél ook tot TBS wordt veroordeeld. Levenslang soms. TBS is ook geen pretje. Sterker nog, TBS kan, onder voorwaarden, steeds keer op keer worden verlengd. Dat gaat niet met een gevangenisstraf. Voor veel mensen betekent TBS nog altijd 'uitzichtloos'. Helaas zullen er binnenkort waarschijnlijk wel weer enkelen op straat komen, dat is op dit moment zeer actueel nieuws.

Ik ben op zoek geweest naar de uitspraak, maar die zal één dezer dagen wel gepubliceerd worden. Altijd interessant, als rechtenstudent.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:07

Ik denk wel te weten om wie het gaat..

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:10

wat naar voor het meisje, sterkte!
gelukkig woon ik daar niet in de buurt.. je zou bijna niet meer over straat durven.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:39

Ik had eerst ook een idee ja......... ik hoorde nl. vandaag van een bekende van mij dat het bericht in de krant had gestaan. Zij noemde 'een man van 70' 'Schalkhaar' en 'paardenwereldje'. Toen moest ik meteen aan iemand denken.

Tot ik het officiele bericht zag. De initialen kloppen totaal niet.......

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:01

De initialen zijn wel correct !! Deze persoon gaf geen les aan dit meisje, maar ja, de krant kan ook fouten maken.

tasoyafe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:06

Ik ben de moeder van het meisje waar het om gaat, maar ik kan je verzekeren dat de initialen juist zijn, alleen de man gaf zelf geen les, het ging om verzorgpaard. zij ging wel met het paard van hem op een andere locatie naar de les. verder is het bericht volledig juist.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 10:51

Bah verschrikkelijk om te lezen!
Als de man dit echt heeft gedaan vind ik de straf ook erg mild! :O

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:57

Ik heb ook zo'n gevoel dat ik weet wie het is..
Maar neemt niet weg dat het gewoon verschrikkelijk is, voor het meisje en haar familie :(:)
Wát een vieze vent bah!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:24

Wat een naar iets voor zo'n jong iemand om mee te maken. Ik vind de straf ook wel erg mild.

Ik denk dat JoyceCie bedoelt dat de initialen niet kloppen met de persoon die zij in gedachte had.

Tasoyafe, sterkte met het verwerken, natuurlijk ook voor je dochter.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:45

Jet schreef:
Wat een naar iets voor zo'n jong iemand om mee te maken. Ik vind de straf ook wel erg mild.

Ik denk dat JoyceCie bedoelt dat de initialen niet kloppen met de persoon die zij in gedachte had.

Tasoyafe, sterkte met het verwerken, natuurlijk ook voor je dochter.

Klopt, ik hoorde eerst via iemand anders dat er een bericht in de krant zou staan, dat een 70 jarige schalkhaarder veroordeeld zou zijn voor ontucht met een minderjarige, en dat hij paardrijles aan haar zou hebben gegeven. Ik wist toen geen initialen, maar had wel iemand in m'n hoofd.

Uiteindelijk blijken idd de initialen niet te kloppen met de persoon die ik in mijn hoofd had.

Tayasofa; wat vreselijk voor jou en je dochter. heel veel sterkte, ook voor je dochter natuurlijk. ik wens haar alle goeds. arm kind.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:48

.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 02-02-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:49

:? Zit je wel in het goede topic?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:50

Wat verschrikkelijk voor die arme meid. :n

Tasoyafe: Heel veel sterkte voor jou en je dochter. :(:)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:50

Ik snap niet dat de ouders van het 12-jarige meisje niet beter hebben opgelet. Wie laat zijn/haar dochter nu in een hotel slapen samen met een 70-jarige man??? :?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:52

Cayenne; oeps sorry, was idd niet het juiste topic nee.

44Myrthe44: zo, jíj durft! Gatverdarrie wat een walgelijke reactie :r
Denk je nou écht dat ouders hier zo laks tegenover zouden staan?!?!?!!

En lees even verder wil je. Leuk hoor, voor de moeder in kwestie, om dit te lezen!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:02

JoyCiej007 schreef:
Cayenne; oeps sorry, was idd niet het juiste topic nee.

44Myrthe44: zo, jíj durft! Gatverdarrie wat een walgelijke reactie :r
Denk je nou écht dat ouders hier zo laks tegenover zouden staan?!?!?!!

En lees even verder wil je. Leuk hoor, voor de moeder in kwestie, om dit te lezen!

Ja, de moeder had wellicht iets kunnen voorkomen en door onoplettendheid is dit niet gebeurd.
Dat is niet leuk om te lezen, maar wel de waarheid...

Ik zeg trouwens niet dat de ouders er laks tegenover staan. Die zullen zich ook rotgeschrokken zijn.
Veel sterkte voor t meisje en de ouders!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:06

Wat afschuwelijk voor jullie Tasoyafe!
Denk je je kind veilig met plezier een hobby te laten uitvoeren en dat gebeuren er dit soort walgelijke dingen.

Ik begrijp Myrthe haar 1e reactie wel hoor..hij is alleen vreselijk lomp omschreven. Wij weten natuurlijk niet of het om een kennis gaat of goede vriend. Als je dochter ergens steeds met plezier komt, dan laat je je kind ook mee op vakantie gaan bv..nu weten wij met zn allen helemaal niks van dit stukje hotel af en in welke context dat is gegaan..dus daar valt niet erg over te oordelen..maar je vormt je als mens zijnde best snel een plaatje bij hetgeen er in de krant staat en hebt daar dan uiteraard ook meteen je eigen idee bij..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:06

Ik neem aan dat wanneer je in een klein dorp woont en je de man in kwestie kent, je er gewoon vanuit gaat dat de situatie wel te vertrouwen is. Dat het tegendeel waar blijkt te zijn is heel vervelend.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:09

Een eigen verhaal maken van iets wat in de krant staat is zo gemakkelijk.

Je kent niet de omstandigheden en het hoe en waarom.
Dus meteen zo grof erin hakken is dan ook niet de manier.

Tayasofa; sterkte ermee.