KWPN HK: 31 springhengsten door naar derde bezichtiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

KWPN HK: 31 springhengsten door naar derde bezichtiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:31

http://www.kwpn.nl

De KWPN Hengstenkeuring is vandaag van start gegaan in ’s-Hertogenbosch met de tweede bezichtiging voor springhengsten. Van de 64 gepresenteerde hengsten zijn er 31 geselecteerd voor de derde bezichtiging op zaterdag. “We hebben prettig kunnen jureren en hebben een stel fijne springhengsten gezien vandaag. Er was geen groep die er duidelijk bovenuit stak, maar wel opvallend is dat alle drie de zonen van Quality Time een positieve indruk achter lieten”, lichtte juryvoorzitter Daan Nanning toe, die samen met Hester Klompmaker en Cor Loeffen keurt. Er waren verschillende hengsten die vandaag een sterke indruk achter lieten, enkele voorbeelden daarvan zijn Freeman VDL (Emmerton uit Be Helena keur IBOP-spr v.Chin Chin, f/g VDL Stud), Fulltime Fortuna (Ultimo uit Anoulavsca Fortuna ster prok v.Kreator xx, fokker P. en A.M. Rinkes uit Pesse), Faro (Toulon uit Beat Me v.Tangelo van de Zuuthoeve, f/g Th. ten Brinke uit Varsseveld en R. Bril uit Westendorp), Fabries (O’Brien uit Lady Amarantha ster prok v.Amethist, f/g J. Otten uit Hoogersmilde), PWS Ricky (Typhoon S uit Tiandra ster prok sport-spr v. Heartbreaker, fokker M. Routledge) en Cum Pleasure (Cumano x For Pleasure, fokker A. Vullers). “We hebben zowel de verrichting van de eerste als de tweede bezichtiging in ons besluit meegenomen en zijn heel tevreden over de oogst van vandaag!”

klik hier voor video's van de hengsten.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 31-01-13 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoeska27

Re: KWPN HK: 31 springhengsten door naar derde bezichtiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 02:10

Fred is door, ben erg benieuwd of hij vrijdag ook door mag. Toch wel bijzonder; een hengst die in zowel de dressuur- als de springrichting mee doet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:29

Anoeska27 schreef:
Fred is door, ben erg benieuwd of hij vrijdag ook door mag. Toch wel bijzonder; een hengst die in zowel de dressuur- als de springrichting mee doet.

Ik ben ook benieuwd :j Op het filmpje van gosteren kan hij in elk geval flink lopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:58

Anoeska27 schreef:

Wat voor een afstamming heeft Fred?

Laat maar al gevonden.

Mooi bloed.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:03

Ik heb ook gekeken, fijn paard die Fred! De Toulon x Tangelo vind ik ook een fijn lopend dier. Ik heb nog niet alle filmpjes bekeken, ga ik vanavond doen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:19

Niet dat ik heel erg veel verstand heb van springen, maar Freeman (v. Emmerton) vond ik een erg mooie hengst. Het kan zijn dat ik er met teveel dressuurogen naar heb gekeken.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:57

De nakomelingen van Quality Time vielen inderdaad positief op! Vooral de super voorzichtige donkergrijze uit een Orion Fortuna merrie.

Die Fred is een bijzonder dier. Verdiend door! Ben erg benieuwd hoe hij het vandaag gaat doen. Ik hou wel van zulke veelzijdige paarden. Vond persoonlijk de Cornet Oblensky en de Ultimo x Kreator ook erg aansprekende dieren.

Leuke ervaring eens bij zo'n bezichtiging aanwezig te zijn! Zat op een prima plek, achter een rij grijze heren wiens commentaar erg leerzaam was :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:59

ja leuk is dat het. Daar probeer ik ook altijd naar te luisteren.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:58

Ben benieuwds naar Fred, weer ouderwets een allround paard.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:14

Ik vind zelf die firefly heel erg mooi spreekt mij qua bouw dus dan weer aan en ook in t springen vind ik dat hij mooi ze benen opvouwt tegen t lichaam sommige vind ik veel body hebben en dan een hele korte nek dan lijkt dat weer zo niet in balans in t hele lichaam..
en waarbij ook de spring tacktiek niet echt goed is

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:34

Dat vond ik inderdaad ook wel een aansprekend dier zo van de filmpjes. In het echt heb ik ze dus niet gezien.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:15

Wauw mooi paardje is Fred! Bijzonder inderdaad dat hij zowel met springen als dressuur mee doet. Ben benieuwd naar meer nieuws bij de derde bezichtiging. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:53

Sabini schreef:
Wauw mooi paardje is Fred! Bijzonder inderdaad dat hij zowel met springen als dressuur mee doet. Ben benieuwd naar meer nieuws bij de derde bezichtiging. :)

Hij zou zo door kunnen naar de Gelderse...qua gebruiksdoel.

Denk dat ouderwetse gelderse merrie ook wel iets kunnen zijn voor deze hengst.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:15

mbkaatje schreef:
Niet dat ik heel erg veel verstand heb van springen, maar Freeman (v. Emmerton) vond ik een erg mooie hengst. Het kan zijn dat ik er met teveel dressuurogen naar heb gekeken.

En hij is nog kampioen geworden ook. Het lijkt wel of ik er echt verstand van heb .... :D

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:26

NathalietjeB schreef:
Ik vind zelf die firefly heel erg mooi spreekt mij qua bouw dus dan weer aan en ook in t springen vind ik dat hij mooi ze benen opvouwt tegen t lichaam sommige vind ik veel body hebben en dan een hele korte nek dan lijkt dat weer zo niet in balans in t hele lichaam..
en waarbij ook de spring tacktiek niet echt goed is

hier een video van Firefly A.S

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:33