Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horseyfries schreef:Vind het echt heel erg dat zo'n organisatie niet achter de ruiter blijft staan, en zich laat beïnvloeden door een aantal hardroepers. Als zo'n forum het goede van paardensport moet benadrukken, dan lijkt me dat juist reden om hem wél te laten komen en zijn verhaal te laten vertellen, zoals dat op het Global Dressage Forum gebeurt is.
Een blamage van deze organisatie!
horseyfries schreef:Vind het echt heel erg dat zo'n organisatie niet achter de ruiter blijft staan, en zich laat beïnvloeden door een aantal hardroepers. Als zo'n forum het goede van paardensport moet benadrukken, dan lijkt me dat juist reden om hem wél te laten komen en zijn verhaal te laten vertellen, zoals dat op het Global Dressage Forum gebeurt is.
knap!
volledig mee eens horseyfries schreef:Vind het echt heel erg dat zo'n organisatie niet achter de ruiter blijft staan, en zich laat beïnvloeden door een aantal hardroepers. Als zo'n forum het goede van paardensport moet benadrukken, dan lijkt me dat juist reden om hem wél te laten komen en zijn verhaal te laten vertellen, zoals dat op het Global Dressage Forum gebeurt is.
Gini schreef:Ik ben ook niet de grootste fan van Kittel, maar monddood maken is nooit de oplossing. Ik vind het verontrustend dat mensen maar wat hard moeten roepen en de organisatie buigt. Dit kan een zeer gevaarlijk precedent worden en komt de paardensport, waar sowieso al veel oogkleppen dragen, niet ten goede.
knollentuin schreef:pardon molfre? ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt hoor, maar om nu het academische boven alles te plaatsen...
Monnie_ schreef:^ hierboven raakt kant noch wal, op de voorhand gereden piaffesknap!
Molfre schreef:knollentuin schreef:pardon molfre? ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt hoor, maar om nu het academische boven alles te plaatsen...
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat ik de academische rijkunst prefereer boven de moderne dressuur/| hollandse school"Monnie_ schreef:^ hierboven raakt kant noch wal, op de voorhand gereden piaffesknap!
https://www.youtube.com/watch?v=Ck1KFqN3UGg
1.15
Dat versta ik niet onder "op de achterhand"
https://www.youtube.com/watch?v=WShT2aLPFHc
2.20
DAT versta ik onder "op de achterhand"
----------------------------------
Ik ben het er wel mee eens dat hij op zijn minst had moeten kunnen uitleggen wat hij doet en waarom en de mensen adh daarvan (opnieuw) een mening laten vormen.
mijn mening over academisch meteen weer bevestigd. no thanx...Molfre schreef:'t Is vast met een reden gedaan, ik moet zeggen dat ik ook geen fan ben van Kittel/Anky en consorten. Nou ben ik überhaupt geen fan van de "Hollandse School" en de moderne dressuur, doe mij maar een ruiter met paard die kundig zijn in de Academische rijkunst. Dat is in veel opzichten imho. veel beter voor de lijf van het paard dan bv. al die op de voorhand gereden piaffes etc.
Molfre schreef:knollentuin schreef:pardon molfre? ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt hoor, maar om nu het academische boven alles te plaatsen...
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg dat ik de academische rijkunst prefereer boven de moderne dressuur/| hollandse school"Monnie_ schreef:^ hierboven raakt kant noch wal, op de voorhand gereden piaffesknap!
https://www.youtube.com/watch?v=Ck1KFqN3UGg
1.15
Dat versta ik niet onder "op de achterhand"
https://www.youtube.com/watch?v=WShT2aLPFHc
2.20
DAT versta ik onder "op de achterhand"
----------------------------------
Ik ben het er wel mee eens dat hij op zijn minst had moeten kunnen uitleggen wat hij doet en waarom en de mensen adh daarvan (opnieuw) een mening laten vormen.
femiaans schreef:Owhhhhh, dat wist ik niet! Academische rijkunst is dus een paard laten vluchten voor het been, totaal geen lengtebuiging vragen in appyementen, tactverlies door het vluchten en met een weggedrukte rug rijden. En dan het liefste met het achterbeen richting staart ipv op het achterbeen rijden en hierdoor draagkracht ontwikkelen.. Nee, schijnbaar moeten de hakken naar de staart.. Daarbij moet de amazone ook nog zo veel mogelijk uit het zadel komen om vervolgens weer neer te klappen. Nee, fijn dat ik even ben bijgeschoold! (Ik ben trouwens bij 3 minuten van het filmpje gestopt, ik vind het namelijk tenenkrullend..)
Die zigzag is ook werkelijk vre-se-lijk.