VS: Ruim 100 paarden in beslag genomen, 96 paarden overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

VS: Ruim 100 paarden in beslag genomen, 96 paarden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 13:45

http://www.bokt.nl

Na bekendmaking eerder deze week dat er in Italië bijna 100 paarden in beslag zijn genomen volgt daarop nu een bericht dat er in New Salem, North Dakota, Amerika meer dan 100 paarden in beslag zijn genomen. In totaal bevonden zich 215 paarden op het erf. Voor 96 paarden kwam de hulp echter te laat. Zij waren al overleden. Dat meldt de bismarcktribune op hun website.

Voor een ranch in New Salem is afgelopen zaterdag een in beslagname opgesteld. Het balletje kwam aan het rollen toen in december vorig jaar bij het politiebureau diverse telefoontjes binnenkwamen over paarden die slecht werden verzorgd. Twee dierenartsen zijn toen al ter plaatse geweest en hebben, na controle van de paarden, de eigenaar van advies voorzien. Vorig week werd er een controle uitgevoerd op de paarden. De persoon verantwoordelijk hiervoor constateerde dat er twee paarden waren overleden. Naar aanleiding hiervan is besloten de eigenaar te arresteren en de paarden in beslag te nemen.

Toen de politie ter plaatste kwam vonden ze meerdere dode paarden. De politie heeft in overleg met een lokale dierenarts besloten om alleen de paarden die er het slechts bij stonden direct mee te nemen. Voor de andere paarden was nog wel genoeg voer en water. Daarnaast zullen zij ter plaatse worden verzorgd.

De eigenaar van de paarden heeft volgens de politie geen kwaad in de zin gehad. Hij was met pensioen en verzorgde de paarden. Dit is hem waarschijnlijk boven het hoofd gegroeid. Volgens de politie werkt hij volledig mee en hij realiseert zich dat er een probleem is ontstaan.

Volgens een staatsdierenarts in gesprek met de krant zijn dit soort grootschalige verwaarlozingszaken zeer zeldzaam. De dierenarts vermoedt dat het koude weer een grote tol heeft geëist onder de dieren. De combinatie van te weinig eten en drinken en het extreem koude weer is waarschijnlijk de oorzaak dat zoveel dieren zijn overleden. In de wintermaanden zijn (gevoels)temperaturen in North Dakota van -19 graden normaal. Voor de komende week wordt door de koude wind een gevoelstemperatuur van -40 graden verwacht. Paarden die met zulke temperaturen buiten staan hebben bescherming tegen de wind nodig en extra veel calorie opname door ruim voldoende voedzaam ruwvoer.

Verwant artikel

[VN] Bijna 100 paarden in beslag genomen [video]

cariena1

Re: VS: Ruim 100 paarden in beslag genomen, 96 paarden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:48

Je hoort het steeds vaker, arme paardjes!:(

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:50

Jeutje!! 96 overleden paarden!! ongelooflijk!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:59

:oo geen woorden voor...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:12

"een probleem is ontstaan"

Dat is nogal zacht uitgedrukt als bijna de helft van je paarden overleden is...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:23

Citaat:
Een politie heeft in overleg met een lokale dierenarts besloten om alleen de paarden die er het slechts bij stonden direct mee te nemen.

Gewoon zomaar een politie, niet een die in de buurt was maar gewoon ergens...een...politie...

Sneu voor de dieren, hopen dat de gene die het overleven het ook werkelijk overleven en er beter van worden.

Evianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:14

ach wat zielig. dat daar nu pas achter gekomen is!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:42

Verschrikkelijk. :r

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:43

Het lijkt wel of dit steeds vaker gebeurt, wat is dat toch. Als je eraan gaat denken welke lijdensweg ze misschien al achter de rug hebben voordat ze overleden zijn brrrrrrr

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:45

Wat verschrikkelijk ;( Hoe kan iemand dat die dieren toch aan doen

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:51

Pff... Niks te zeggen :(

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:01

Jeetje verschrikkelijk zeg..

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:36

Sammie schreef:
De eigenaar van de paarden heeft volgens de politie geen kwaad in de zin gehad. Hij was met pensioen en verzorgde de paarden. Dit is hem waarschijnlijk boven het hoofd gegroeid. Volgens de politie werkt hij volledig mee en hij realiseert zich dat er een probleem is ontstaan.

geen kwaad in de zin, waarom dan nog zoveel paarden houden... kun je wel met pensioen zijn maar des te meer tijd om wel de dieren te checken/verzorgen.verkopen zou ik dan zeggen... 215 paarden op 1 persoon is niet een gewoon probleem, dat is schandalig en zou gecontroleerd moeten worden

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:01

ook al ben je met pesioen hoort dit niet die man moet boeten tjong weer zoveel beesten het leven gekost.!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:08

brr wordt je koud van van binnen! Arme paardjes.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:10

Niet te geloven :n Arme paardjes! ;(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:05

Verschrikkelijk....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:09

matasja schreef:
Sammie schreef:

geen kwaad in de zin, waarom dan nog zoveel paarden houden... kun je wel met pensioen zijn maar des te meer tijd om wel de dieren te checken/verzorgen.verkopen zou ik dan zeggen... 215 paarden op 1 persoon is niet een gewoon probleem, dat is schandalig en zou gecontroleerd moeten worden

Waarschijnlijk een verzamelaar. Dit zijn vaak mensen die heel veel hulp en begeleiding nodig hebben, anders hebben ze zo weer 100 paarden. Ik heb toch ook altijd wel erg medelijden als ik dit soort ouderen op tv zie, die met de beste bedoeningen iets doen, maar niet meer beseffen dat het eigenlijk teveel is geworden. Ik hoop dat hij de begeleiding gaat krijgen die nodig is om te voorkomen dat dit probleem opnieuw ontstaat...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:36

Oke een verzamelaar dus.
Maar je ziet verdorie toch wel dat je dieren dood zijn???????//
Daarom heb ik er maar 2 hoor, die kan ik geven wat ze nodig hebben.
Liefst zou ik er ook wel meer willen maar helaas

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:37

Ongelofelijk… waarom werd er niet eerder ingegrepen als de paarden al zo slecht er aan toe waren in December.. Ze moeten er toen al zeer slecht aan toe zijn als er in januari overlijden. En als het aan het koude weer lag dat het “sneller” ging dat moeten ze dan toch hebben zien aankomen.. En toen ze er in december waren lagen er toen geen dode paarden? Jeetje onbegrijpelijk hoe mensen met hun dieren omgaan.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:04

Ongelofelijk..... Wat een toestand.
Echt triest; je mist de helft van je kudde! Dan ga je toch zelf wel aktie ondernemen? Of ben ik nou zo :o?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:25

justin4ever schreef:
Oke een verzamelaar dus.
Maar je ziet verdorie toch wel dat je dieren dood zijn???????//
Daarom heb ik er maar 2 hoor, die kan ik geven wat ze nodig hebben.
Liefst zou ik er ook wel meer willen maar helaas

Dat zien ze niet. Verzamelaars hebben de behoefte om voldoening/zich prettig te voelen net zoals andere verslaafden (vaak door aanleiding van een emotioneel trauma). Vaak missen de mensen het gevoel van 'geliefd worden' en putten dat gevoel dus uit d.m.v. dingen kopen of verzamelen en zelfs dieren houden omdat dat een soort 'leegte' op vult. Het is een psychiatrisch probleem.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:46

Jeetje wat erg. Toch ongelooflijk dat er zoveel dieren kunnen komen te overlijden en dat er dan pas zo laat wordt ingegrepen. Nou weet ik wel dat de situatie daar anders is dan hier (veel grotere gebieden enzo), maar toch... Afschuwelijke situatie. ;(

Ik hoop dat de geredde dieren goed terechtkomen.